Duże zmiany organizacji ruchu w centrum Krakowa. Koniec wakacyjnego rozkładu jazdy już w ten weekend

i

Autor: Kuba Paduch, Radio ESKA Dyrektor ZTP Łukasz Franek chce pokazać mieszkańcom, że komunikacja miejska w Krakowie stanowi najwyższą jakość transportu.

Koniec wakacyjnego rozkładu jazdy. Komunikacja będzie kursować częściej. Są też inne zmiany w mieście!

2021-08-11 13:09

Tramwaje i autobusy pojadą w Krakowie częściej. Już w weekend wróci szkolny rozkład jazdy. To nie koniec zmian. Od 1 września niemal cała ulica Długa będzie objęta Strefą Ograniczonego Ruchu. Magistrat tłumaczy to niekończącą się falą zatrzymań tramwajów z powodu źle zaparkowanych aut.

Zmiany w komunikacji miejskiej w Krakowie. Jak pojadą tramwaje i autobusy?

Szybsze niż zwykle przywrócenie szkolnego rozkładu jazdy i duże zmiany w centrum. Miasto szykuje nową, powakacyjną organizację ruchu i komunikacji miejskiej. Pierwsze zmiany w postaci powrotu do częstotliwości kursowania tramwajów i autobusów sprzed wakacji wejdą w życie już od tego weekendu,

7,5 na 15 minut. Co 7,5 osiem linii tramwajowych. Niektóre co 15, bo na przykład dwie linie tworzą częstotliwość co 7,5. Natomiast autobusy mają przedział różnie dopasowany do korytarzy ruchu. Między 7,5 minuty a 15. Przyjmujemy też co 10, co 12 - mówi dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek.

Pełen nowy rozkład jazdy można sprawdzić TUTAJ.

Strefa ograniczonego ruchu na ul. Długiej

A od pierwszego września nowość dla kierowców poruszających się ulicą Długą. Zostanie objęta Strefą Ograniczonego Ruchu na odcinku od ulicy Szlak do Słowiańskiej.

To jest rejon, gdzie występowała największa liczba zatrzymań komunikacji zbiorowej. Zasady wjazdu będą takie same jak na już istniejącej Strefie na ulicy Długiej. Drugą zmianą jest ulica Grzegórzecka od alei Daszyńskiego do ulicy Rzeźniczej. Usuwamy czasową organizację ruchu wyznaczającą drogę rowerową - mówi zastępca Miejskiego Inżyniera Ruchu Michał Mikołajczyk.

Czy mieszkańcy boją się jeździć komunikacją miejską?

Ponad to zniknie droga rowerowa na Moście Grunwaldzkim w kierunku Centrum Kongresowego. Pas ruchu zostanie ponownie oddany kierowcom.

Dyrektor Franek przyznaje, że przyśpieszenie o dwa tygodnie powrotu do szkolnej częstotliwości odjazdów łączy się z wyższymi kosztami utrzymania. ZTP uważa to jednak za inwestycję w przekonanie Krakowian, że miejskie usługi transportowe są na najwyższym możliwym poziomie. Średni miesięczny koszt utrzymania komunikacji w systemie szkolnym to około 40 milionów złotych.

Szczegóły najbliższych planów dla komunikacji miejskiej w Krakowie sprawdził Kuba Paduch: