Pociąg zimą

i

Autor: Canva Pro

WIADOMOŚCI Z REGIONU

Wielkie rozczarowanie fanów kolei. PKP nie pobiło rekordu "Luxtorpedy" na trasie Kraków-Zakopane

2024-03-12 9:35

Klęska kolejarzy na Podhalu. Mimo długich przygotowań i licznych zapewnień nie udało się PKP pobić słynnego rekordu składu "Luxtorpeda" na trasie Kraków-Zakopane. Według zapewnień przewoźnika rekord miał zostać nieznacznie pobity, zaledwie o minutę. Niestety czas przejazdu ekspresu "Tatry" nie pobił wyniku, ustanowionego w 1936 roku.

Kraków-Zakopane. Rekord "Luxtorpedy" został ustanowiony w 1936 r.

Aż trudno uwierzyć, że ten rekord został ustanowiony niemal 100 lat temu. W 1936 roku odbył się testowy kurs słynnej Luxtorpedy, czyli niezwykle luksusowego pociągu, produkowanego wówczas jedynie na terenie Polski i Austrii. Wówczas udało się pokonać tę trasę w zaledwie dwie godziny i osiemnaście minut. Warto jednak podkreślić, że skład jechał wtedy bez pasażerów i nie zatrzymywał się na żadnych przystankach. PKP przez dekady próbowało pobić ten niezwykły wynik. Głębokie nadzieje pokładano w testach, które odbyły się ostatnio.

Kraków-Zakopane. Express "Tatry" zaliczył opóźnienie

Plany i ambicje PKP na pokonanie czasu przejazdu Luxtorpedy po niemal 100 latach spełzła na obietnicach. Wydarzenie przyciągnęło wielu fascynatów pociągów, którzy z zegarkiem w ręku mierzyli czas przejazdu pociągu. Zadanie było niezwykle trudne — plan zakładał pobicie rekordu zaledwie o minutę, więc wiadome było, że cenna będzie każda sekunda. Niestety fani kolei mogli poczuć się niezwykle rozczarowani. W związku z 3-minutowym opóźnieniem składu rekord Luxtorpedy wciąż pozostaje niepobity.

QUIZ wiedzy o Tatrach. Jak dobrze znasz polskie góry?

Pytanie 1 z 14
Które schronisko po polskiej stronie Tatr jest położone najwyżej?

Modernizacja linii kolejowej nie pomogła pobić rekordu

Mimo prac prowadzonych od 2015 roku nad modernizacją kolei na linii Kraków-Zakopane, próba pobicia rekordu Luxtorpedy spełzła na niczym. Prace były prowadzone za wyłączeniem okresu wakacji, świąt i ferii zimowych. Remont miał na celu unowocześnić infrastrukturę, co miało przełożyć się na skrócenie czasu przejazdu i poprawę komfortu pasażerów. Wyremontowana została także stacja kolejowa w Zakopanem, chociaż w ostatnich tygodniach pojawiła się informacja o zapadnięciu się jednego z peronów. Obecnie pociągi mogą korzystać z dwóch peronów i trzech torów. Całość projektu kosztowała 1,1 mld złotych i została dofinansowana przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kobiety dla kobiet w Krakowie. Kierowczynie opowiedziały o swoich doświadczeniach pracy na taksówce:

PKP wznawia kultowe połączenie. Pierwszy pociąg odjechał pusty