Uchwała krajobrazowa zmniejszy liczbę reklam w mieście. Firmy obawiają się o swój los

2020-02-17 20:30 ŁM
Rynek Głowny Kraków
Autor: Pixaby

Przyjęcie uchwały krajobrazowej sprawi, że w ciągu dwóch lat większość krakowskich firm reklamowych zniknie z rynku. Tak uważają przedsiębiorcy, którzy nie popierają zmian proponowanych przez urzędników. Zamknięcie firm to nie tylko brak pracy dla kilkunastu osób, ale też brak kilku milionów złotych, które co roku trafiają do budżetu miasta.

Mówimy o czynszach, które firmy płacą mieszkańcom Krakowa. Mówimy o miejscach pracy nie tylko dla pracowników przedsiębiorstw reklamowych, ale również są osoby montujące te reklamy, drukujemy swoje produkty w lokalnych firmach. To jest cały biznes wyceniany co roku na około 30 milinów złotych mówi - Jerzy Czajkowski z jednej z firm reklamowych, działających w Krakowie.

Według obliczeń urzędników nowe przepisy sprawią, że około 70% obecnych w mieście reklam stanie się niezgodna z prawem. Krakowska uchwała krajobrazowa zakłada, że reklamy mogą się pojawiać jedynie na dokładnie określonych nośnikach.

Są to banery i słupy reklamowe, bilbordy. Chcielibyśmy, żeby nośniki reklamowe znajdujące się na budynkach zajmowały przestrzeń jedynie poziomu parteru - mówi Grzegorz Janyga z Wydziału Planowania Przestrzennego UMK.

Radni będą głosować przyjęcie uchwały krajobrazowej na najbliższej sesji Rady Miasta 26 lutego.