MPK Kraków

i

Autor: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie

Wiadomości

Będzie nowa linia tramwajowa na południu Krakowa. ZIM ogłosił przetarg

2024-02-19 16:18

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji rozbudowy ul. Bunscha i budowy ul. Humboldta, wraz z budową nowej linii tramwajowej wiodącej z pętli Czerwone Maki do ul. Skotnickiej, przy granicy miasta w pobliżu Skawiny. Jak czytamy, wielowariantowa i wielobranżowa koncepcja polega na opracowaniu minimum trzech wariantów wspomnianych inwestycji.

Kraków. Powstanie koncepcja nowej linii tramwajowej 

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ul. Bunscha i budowy ul. Humboldta wraz z budową linii tramwajowej i rozbudową ul. Skotnickiej w pobliżu granicy miasta ze Skawiną. Jak czytamy, wykonawca opracuje koncepcję planowanej inwestycji w minimum trzech wariantach. Zgodnie z dokumentami ul. Karola Bunscha ma zostać rozbudowana na długości ok. 1,4 km.

Zadanie obejmuje również budowę ul. Aleksandra Humboldta na długości ok. 1,3 km, oraz przebudowę/rozbudowę istniejącej ul. Skotnickiej od ul. ks. Franciszka Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina na długości około jednego kilometra.

Ważną informacją jest także koncepcja nowej linii tramwajowej, która w wariancie „A” miałaby prowadzić od pętli Czerwone Maki wzdłuż wymienionych ulic, tj. Karola Bunscha, Aleksandra Humboldta i Skotnickiej do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina. Przedmiot zamówienia w wariancie „A” obejmuje również budowę pętli autobusowo-tramwajowej z parkingiem P+R, która miałaby powstać w rejonie węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina.

W wariancie „B” linia tramwajowa miałaby prowadzić z pętli Czerwone Maki wzdłuż ul. Karola Bunscha, do nowoprojektowanej pętli tramwajowo-autobusowej w rejonie rozjazdu dla przyszłej linii w kierunku osiedla Kliny, po zachodniej stronie terenów Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego.

Wzdłuż całej inwestycji miałaby również powstać infrastruktura piesza i rowerowa. Zadanie uwzględnia również przebudowę lub rozbudowę skrzyżowań, a także przebudowę pętli Czerwone Maki tak, aby zapewnić przejazd tramwajów z istniejącego torowiska w ul. Bobrzyńskiego w kierunku ul. Bunscha.

Terminy realizacji umowy obejmują łączny okres 20 miesięcy.

Nowa atrakcja turystyczna w Małopolsce będzie hitem regionu. Otwarcie już w tym roku

Express Biedrzyckiej - Krzysztof Bosak