„Śladami Fibigerów” nowa aplikacja mobilna Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu.

2021-09-14 10:52
„Śladami Fibigerów”  nowa aplikacja mobilna Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu.
Autor: Marta Rajewska „Śladami Fibigerów” aplikacja mobilna

„Śladami Fibigerów” będzie można przejść się po Kaliszu. A to dzięki mobilnej aplikacji, którą przygotowała Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka. Premiera gry odbędzie się w najbliższy piątek, 17 września o godzinie 12.00.

Już tylko kilka dni zostało do premiery mobilnej aplikacji „Śladami Fibigerów”, którą stworzyła Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu. W piątek, 17 września w samo południe odbędzie się premierowa rozgrywka z udziałem młodzieży z kaliskich szkół oraz wszystkich chętnych.

Aplikacja mobilna, która jest wzbogacona o kilka dodatkowych elementów, jak właśnie nagrania audio, wideo. Bazą tego przedsięwzięcia jest książka Elwiry Fibiger „Dusza zaklęta w fortepianie”. Bo taka jest podstawa tego programu, że należałoby rozmaite działania oprzeć właśnie o książkę.

Mówi Robert Kuciński, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu.

Dzięki aplikacji każdy będzie mógł poznać historię jednej z najsłynniejszych kaliskich rodzin oraz dzieje Fabryki Fortepianów i Pianin.

Wykorzystując narzędzie, z którego najczęściej korzysta młodzież, czyli telefon postanowiliśmy przełożyć język książki Elwiry Fibiger na aplikację mobilną i zabrać młodzież śladami Fibigerów po naszym mieście. Jednocześnie jest to spacer wirtualny, ale odbywający się jak najbardziej realnie.

Dodaje Monika Sobczak – Waliś, kierownik działu Zbiorów Specjalnych MBP.

Scenariusz powstał na bazie zgromadzonych materiałów historycznych i książce, jako punkcie wyjścia.

Scenariusz to jest fabuła, w której młody człowiek trafia do biblioteki, gdzie znajduje ową książkę i klucz. Przechodzi przez miasto szukając odpowiedzi na pytania.

Wyjaśnia Alicja Krawczyńska, z Good Games.

Aplikacja została stworzona zarówno w wersji terenowej, jak i on-line. Wybierając opcję terenową, gracz napotka poszczególne „punkty” , które będą zawierały plakaty z kodami QR. Autorem plakatów jest Tomasz Wolff.

Inicjatywa została wsparta przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu "Partnerstwo dla książki" koordynowanego przez Instytut Książki, a także – w ramach Roku Fibigerów - przez Miasto Kalisz.

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE