Firma H&M spotkała się z falą krytyki po reklamie bluzy dresowej z napisem "Coolest monkey in the jungle" (najfajniejsza małpa w dżungli) z czarnoskórym chłopcem w roli głównej. Zdaniem wielu osób reklama jest rasistowska - promuje stereotypy dotyczące czarnoskórych i dyskryminuje ze względu na pochodzenie. Oczywiście opinie internautów na temat rzeczonego zdjęcia z oferty H&M są często znacznie bardziej bezpośrednie i dosadne...
Firma H&M przeprosiła już za reklamę z czarnoskórym chłopcem i usunęła ją ze swojej oferty. Niemniej niesmak pozostał, a sprawa dalej odbija się szerokim echem na całym świecie. Po wybuchu afery z "rasistowską reklamą" sprawą zainteresował się m.in. The Weeknd. Kanadyjski muzyk ogłosił, że jest głęboko poruszony tym, co zobaczył i zrywa współpracę z H&M!
"Obudziłem się dziś rano zaszokowany i zdegustowany tym zdjęciem. To głęboko dotkliwe i nie będę więcej pracować z @hm" - napisał The Weeknd na Twitterze.
A Wy co o tym myślicie? Firma H&M zaliczyła niewinną wpadkę, jak twierdzą niektórzy, czy może zgadzacie się z tymi, którzy mówią, że tak wielka korporacja nie ma prawa dopuszczać do takich afer?

i

i

i