Mateusz Borek

i

Autor: WBF

Naprawdę nie powinien tego robić? TVP o Mateuszu Borku: "Dziennikarza obowiązuje kodeks etyki"

2022-04-12 11:36

Kolejne kontrowersje wybuchły wokół Mateusza Borka. Współwłaściciel i współprowadzący Kanału Sportowego parę tygodni temu zaskarbił sobie ciekawość publiczności większą niż dotychczas za sprawą udziału w jednym z wydarzeń, którego głównym celem jest bicie przeciwnika. Teraz Borek przeskrobał sobie reklamowaniem wódki. Co na to TVP z którą współpracuje?

ESKA XD #046 LUNCHBOX, CHARLI XCX, ZRANIONE PTAKI, NICOLAS CAGE

Parę tygodni temu Mateuszowi Borkowi oberwało się za uczestnictwo w projekcie GROMDA. Nie wszystkim spodobał się fakt, że przedstawiciele Kanału Sportowego biorą udział w tak kontrowersyjnych eventach sportowych, a wielu doszukało się w tym nawet złamania wartości reprezentowanych przez kanał. Dopiero co ucichły emocje z tym związane, a Mateusz Borek znowu musiał zmierzyć się z falą krytyki. Czy słusznie? 

Mateusz Borek tym razem podpadł publice reklamując wódkę. Czy się to fanom komentatora podoba czy nie, trudno mu odebrać do tego prawa, a wszystko to leży w gestii jego własnych przekonań. Tak wydawało się na początku, jednak w tym wypadku przeszkodą okazała się, co prawda okazjonalna, ale jednak, współpraca z TVP. Porta wirtualnemedia.pl poprosił przedstawiciela telewizji publicznej o komentarz w sprawie. 

Pomimo tego, że Telewizji Polskiej nie wiążą z panem Mateuszem Borkiem żadne stałe kontrakty, to jednak TVP stoi na stanowisku, że jak każdego dziennikarza obowiązuje go Kodeks Etyki Dziennikarskiej. Nawet freelancer dbający o swój dziennikarski status i obiektywizm powinien go przestrzegać - przekazało wirtualnemedia.pl centrum informacji Telewizji Polskiej.

Nie da się nie zauważyć, że spisie zasad obowiązujących dziennikarzy TVP (czy stałych czy tych "z doskoku") znajdzie się wpis:

dziennikarzowi nie wolno występować w reklamie i zajmować się akwizycją reklam ani uczestniczyć w przedsięwzięciach promocyjnych i wypowiadać się w publikacjach promocyjnych z wyjątkiem akcji charytatywnych

Sonda
Dziennikarz powinien móc reklamować co chce?