Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bełchatowie wydała decyzję o przyznaniu nauczania indywidualnego kolejnym 3 uczniom. W sumie w Bełchatowie ponad 40 -cioro dzieci uczy się w ten sposób. Pedagodzy i psycholodzy podkreślają jednak, że społeczny rozwój młodego człowieka jest bardziej pełny jeśli przebywa ono w grupie rówieśników. "W naszym mieście jest jedno przedszkole integracyjne. Do niedawna brakowało podstawówki, która dawałaby możliwość kontynuacji takiego sposobu nauczania dzieci o niepełnej sprawności. Jeżeli dajemy maluchom szansę z jednej strony bycia wśród rówieśników, z drugiej lekcję tolerancji - musieliśmy być w tym konsekwentni - mówia samorzadowcy. Dlatego w Szkole Podstawowej nr 1 utworzone zostały klasy integracyjne. finansowane są z budżetu miasta. W Integracyjnym Przedszkolu Samorządowym nr 3 (istniejącym od 1996 r.) w pierwszych latach działały 4 grupy integracyjne i jedna klasyczna. "Przedszkole powstało w odpowiedzi na duże zainteresowanie rodziców dzieci niepełnosprawnych.. Do przedszkola uczęszczaja dzieci o różnych deficytach rozwojowych (grupy nie przekraczają 20 dzieci, w tym 3-5 dzieci niepełnosprawnych; w jednej grupie są dzieci upośledzone umysłowo, z uszkodzonymi narządami ruchu, z zaburzeniami emocjonalnymi, z trudnościami uczenia się, z wadami słuchu, wzroku i mowy oraz dzieci zdrowe), dlatego nauczyciele stosują różne formy i metody pracy, łącznie z terapią indywidualną dopasowaną do wad dziecka. Od 1 września 2004 r w Szkole Podstawowej nr 1 funkcjonują 2 oddziały integracyjne. "Wszystkie dzieciaki niepełnosprawne mają opracowane indywidualne programy pracy, dostosowane do ich możliwości intelektualnych. W zależności od potrzeb realizowane są zajęcia wyrównawcze, logopedyczne, rehabilitacyjne. Gros z tych zajęć realizowanych jest przez nauczycieli nieodpłatnie" Do szkoły uczęszcza w sumie 18 uczniów niepełnosprawnych. Jedynka w ciągu najbliższych 2 lat chce zorganizować i wyposażyć profesjonalną salę rehabilitacyjną.
Indywidualnie niekoniecznie znaczy lepiej
2006-11-21
11:18
integracja w szkole