Projekt Radiowy Radio Eska, Gold FM i Time liderem w 2003 roku

2006-11-21 11:18

Projekt Radiowy Radio Eska, Gold FM i Time był w 2003 roku liderem wśród grup radiowych pod względem osiągniętych przychodów z reklam

Projekt Radiowy Radio Eska i Gold FM był w 2003 liderem wśród sieci radiowych w Polsce pod względem osiągniętych przychodów z reklam – wynika z danych instytutu Expert Monitor.
Łączne wpływy reklamowe sieci Eska i Gold FM wyniosły w ubiegłym roku (bez autopromocji) ponad 101 mln zł (według danych cennikowych). Tym samym Projekt Radiowy Radio Eska i Gold FM zajął w rankingu przychodów z reklam trzecie miejsce wśród stacji radiowych w Polsce – po Radiu RMF FM i Radiu Zet. Kolejne pozycje zajmują : Agora S.A., Program I i Program III Polskiego Radia S.A, Radio WAWa i Ad.point (tabelka poniżej).
Projekt Radiowy Radio Eska i Gold FM miał również w 2003 roku najwyższe spośród sieci radiowych w Polsce wyniki słuchalności w grupie słuchaczy w wieku 15-75 lat. Udział w rynku ogólnopolskim wyniósł w ub.r. 4,87 proc., zasięg dzienny zaś – 6,6 proc. (Radio Track, SMG/KRC a Millward Brown Co.). W całej populacji, zarówno pod względem udziału w rynku, jak i zasięgu dziennego Grupę Radiową Radio Eska i Gold FM wyprzedzały jedynie stacje ogólnopolskie: RMF FM, Radio Zet, Programy I i III Polskiego Radia S.A.
Grupy Radiowe -wydatki bez autopromocji * 2003 RMF FM 284 512 450 zł ZET 227 934 711 zł ZPR 101 053 642 zł Agora 61 777 693 zł PR1 44 650 707 zł PR3 32 529 284 zł Wawa 17 137 024 zł Ad.Point 12 436 277 zł
* - monitoring Expert Monitor obejmował w 2003 roku 86 stacji radiowych w Polsce Udział w rynku Zasięg dzienny I-XII 2003 I-XII 2003 Radio RMF FM 23,59% Radio RMF FM 28,32% Radio ZET 18,93% Radio ZET 24,29% Polskie Radio Program I 16,10% Polskie Radio Program I 17,72% Polskie Radio Program III 5,34% Polskie Radio Program III 6,72% ZPR [25] 4,87% ZPR [25] 6,60% Agora [27] 4,71% Agora [27] 6,49% Radio Maryja 2,72% Radio Maryja 4,26% Plus [21] 1,60% Plus [21] 2,39% Ad point [9] 1,44% Ad point [9] 2,05% Radio WAWA 1,08% Radio WAWA 1,60% Polskie Radio Program II 0,72% Polskie Radio Program II 1,34% RADIOSTACJA 0,51% RADIOSTACJA 0,78% Polskie Radio Bis 0,21% Polskie Radio Bis 0,44%
Żródło: SMG/KRC, Radio Track, I-XII'03, udział w rynku, zasięg dzienny, TG: 15+
Dodatkowych informacji udziela:
Beata Goczał, specjalista ds. PR Projektu Radiowego Radio Eska, Gold FM i Time, 0 694 404 019