Spis treści
- Aimee Lou Wood w filmie polskiej reżyserski. Zagra Dostojewską!
- O czym będzie "The Idiots"? Nowy film Małgorzaty Szumowskiej
Aimee Lou Wood w filmie polskiej reżyserski. Zagra Dostojewską!
Małgorzata Szumowska i Michał Englert szykują wspólny i międzynarodowy projekt "The Idiots", w którym nie zabraknie znanych nazwisk. W obsadzie filmu znaleźli się Aimee Lou Wood ("Biały lotos", "Sex Education") oraz Jonnny Flynn ("Ripley", "Geniusz"), którzy wcielą się w historyczne postacie. Aktor zagra Fiodora Dostojewskiego, a aktorka jego żonę, która odegrała kluczową rolę w życiu i twórczości pisarza.
Niezmiernie się cieszę, że mogę pracować nad tym filmem z wyjątkową Małgorzatą. Jej praca trafia prosto w moje serce. Ma tak cudowną zdolność łączenia szczerego człowieczeństwa z senną magią. Po przeczytaniu kilku pierwszych stron genialnego scenariusza poczułam wielką ekscytację, że zagram Annę i ożywię jej mieszankę stoicyzmu, ekscentryczności, figlarności i mądrości." - powiedziała Aimee Lou Wood dla Variety
Przy filmie pracuje także scenarzysta Kasper Bajon, który ma na swoim koncie słynną "Wielką wodę" i "Rojst". Za kamerą stanie Michał Englert, a za scenografię odpowie Ewa Mroczkowska ("Dziewczyna z igłą). Produkcja będzie dystrybuowana za granicą, ale to więcej niż pewne, że zobaczymy ją również w Polsce. Prace startują w czerwcu 2025 roku.
O czym będzie "The Idiots"? Nowy film Małgorzaty Szumowskiej
Film ma skupić się na relacji małżeńskiej, walce Dostojewskiego z uzależnieniem od hazardu oraz na sile i determinacji Anny, która nie traci wiary w męża mimo tego, że ten przegrywa swoje oszczędności. Główną osią fabularną jest podróż poślubna Fiodora i Anny po Europie, ich pobyt w szwajcarskim uzdrowisku, a następnie powrót do Rosji po czterech latach przygód.
Akcja rozegra się w okresie, gdy Dostojewski pracował nad powieścią "Idiota". Scenariusz filmu oparty jest na książce Andrew D. Kaufmana "The Gambler Wife: A True Story of Love, Risk, and the Woman Who Saved Dostoyevsky". Produkcja ma być utrzymana w konwencji czarnej komedii i poruszać tematykę patriarchalnej, nacjonalistycznej rosyjskiej tożsamości, konfliktu między Wschodem a Zachodem, a także uniwersalnych problemów relacji i poświęcenia.