Te kultowe marki muszą zmienić etykiety! Wszystko z powodu śmierci królowej Elżbiety II

2022-09-15 9:35
heinz
Autor: Wikipedia/unsplash

Zmiany w sferze politycznej, biznesowej, czy kulturalnej - w związku ze śmiercią królowej Elżbiety II modyfikacje wprowadzić muszą również znane marki produktów. Takie wytyczne otrzymała m. in. funkcjonująca od ponad stu lat na rynku marka Heinz. Ketchupy produkowane przez firmę muszą od teraz zmienić swoją etykietę. To samo dotyczy firmy herbacianej Twinings i producenta czekolady Cadbury.

Śmierć królowej Elżbiety II wstrząsnęła całym światem. Wprowadziła również zmiany w sferze politycznej, biznesowej i kulturalnej. W zeszłym tygodniu Netflix poinformował o przerwaniu zdjęć do szóstego sezonu serialu „The Crown”. Informacja o zawieszeniu produkcji opowiadającej o losach rodziny królewskiej nikogo nie zaskoczyła. Teraz wraz z serialem na tapet wędruje… znana marka ketchupu.

Marka Heinz Tomato Ketchup po raz pierwszy pojawiła się na rynku już pod koniec XIX wieku i po dziś dzień jest niezwykle popularna. Dla przykładu – to właśnie ten ketchup podawany jest do zestawów w polskim KFC czy Burger Kingu. Marka od wielu lat nie zmieniała swojej etykiety. Teraz będzie jednak musiała to zrobić.

Wszystko przez herb królewski, który widnieje na szyjce butelki, a także na zakrętce produktu. Jest to brytyjski symbol państwowy, przedstawiający lwa i jednorożca trzymających tarczę podzieloną na cztery części. Jeśli widzimy go na opakowaniu – oznacza to, że dany produkt świadczy usługi królewskiej rodzinie.

heinz
Autor: unsplash

Posiadać musi on jednak tytuł Royal Warrant of Appointment, czyli funkcję tak zwanego liweranta dworskiego. Jednak, jak się okazuje – po śmierci monarchy traci ona ważność. Tym samym wszystkie marki, które do tej pory miały pozwolenie na umieszczanie królewskiego symbolu na etykietach – muszą go teraz usunąć. Tak podaje Royal Warrant Holders Association.

3 plantacje marihuany zlikwidowane - 150 tysięcy działek nie trafi na rynek

Do tej pory takie pozwolenie posiadało ponad 600 przedsiębiorstw, w tym: Coca Cola, Cadbury, Twinings, Martini, czy Bollinger. Teraz firmy mają 2 lata, by wycofać królewski herb z etykiety. Jednakże, będą mogły ponownie starać się o przyznanie pozwolenia na używanie herbu. Wniosek będzie musiał trafić do króla Karola, którego koronacja zaplanowana jest dopiero na przyszły rok.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE