Zmiany w parkowaniu

i

Autor: Dorota Lakner Zmiany w parkowaniu

Będzie więcej miejsca dla pieszych na chodnikach. Bydgoscy drogowcy szykują zmiany!

2020-03-02 15:29

Chodniki są dla pieszych a jezdnie dla aut. Tego chcą mieszkańcy Bydgoszczy i bydgoscy drogowcy. Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy przygotowuje się do zmian w parkowaniu. Miejsca do parkowania wyznaczone w całości lub częściowo na chodniku, zabierają przestrzeń pieszym i utrudniają im poruszanie się. Kłopoty z poruszaniem się po takim chodniku mają często osoby na wózku inwalidzkim czy matki z wózkiem dziecięcym.

Zmiany będą realizowane wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe. Nowe zasady parkowania obowiązują już na ul. Kołłątaja. Kolejne ruszą w połowie tego roku. 

Do zmiany zaproponowane zostały w większości ulice jednokierunkowe. Szeroki przejazd często zachęca kierowców do szybszej jazdy. Nieco węższy przejazd spowoduje, że nadal swobodnie będzie można przejechać, ale kierowcy odruchowo zwolnią. Wprowadzenie przedmiotowych zmian na ulicach, wymaga jednak przygotowania organizacji ruchu, przemalowania miejsc postojowych oraz dostawienia nowych znaków.

Nowe standardy parkowania będą wprowadzane w połowie bieżącego roku w następujących lokalizacjach:


2. ul. Konarskiego
3. ul. Mazowiecka (po zakończeniu planowanych przez MWiK prac wodociągowych)
4. ul. Pomorska (od ul. Śniadeckich do ul. Świętojańskiej)
5. ul. Śląska (strona północna na odcinku Jackowskiego / Długosza i Długosza / Siemiradzkiego);
6. ul. Kaszubska (strona wschodnia na odcinku Hetmańska / Bocianowo);
7. ul. Graniczna (strona zachodnia na odcinku Grunwaldzka / Śląska);
8. ul. Kwiatowa (strona południowa na odcinku Sienkiewicza / Pomorska);
9. ul. Bocianowo (strona północna na odcinku Sienkiewicza / Rycerska – wprowadzenie parkowania częściowo na jezdni / częściowo na chodniku);
10. ul. Krasińskiego (strona północna na odcinku Gdańska / Libelta);
11. ul. Plac Piastowski (strona północna na odcinku Jankowskiego / Sowińskiego - możliwość wprowadzenia parkowania równoległego kosztem zmniejszenia liczby miejsc postojowych);