Nettie Stevens - 5 SEXY FAKTÓW z życia bohaterki doodle 07.07.2016

Autor: fot. Google Doodle Nettie Stevens google doodle

Nettie Stevens - 5 WAŻNYCH FAKTÓW z życia bohaterki doodle 07.07.2016

2016-07-07 20:05

Nettie Stevens to bohaterka google doodle z 7.07.2015. Kim jest Nettie Stevens? O co chodzi z doodlem z kobietą patrzącą w mikroskop? Poznaj 5 najważniejszych faktów na ten temat - na ESKA.pl!

Nettie Stevens na google doodle to idealna okazja, by poznać 5 WAŻNYCH FAKTÓW na temat biolożki. Kim była? Dlaczego poświęcono jej doodle 7.07.2016? I o co chodzi na grafice na stronie głównej wyszukiwarki? Dowiedzcie się tego wszystkiego na ESKA.pl i poszerzcie swoją wiedzę na temat tego kim jest Nettie Stevens i co obecnie zawdzięczamy jej odkryciom!

Nettie Stevens - kim jest?

Nettie Maria Stevens to amerykańska biolog i genetyk, która 7 lipca 2016 roku obchodziłaby 155. urodziny. Stevens była wybitną biolożką, która specjalizowała się w genetyce. To jej odkrycie sprawiło, że możemy rozróżniać chromosomy - "X" i "Y". Grafika w Google Doodle symbolizuje moment wykrycia podwójnego materiał genetycznego.

Nettie Stevens - 5 ważnych ciekawostek

1. Badania Stevens są bardzo ważne dla rozwoju medycyny. Odkryła, że u niektórych gatunków chromosomy są zależne od płci. Do takiego wniosku doszła z obserwacji chromosomów owadów
  2. Badała m.in. populację robaków i odkryła to, że w komórkach samic znajduje się o jeden chromosom więcej niż w komórkach samców.
  3. Jak podaje angielska wikipedia biolożka zauważyła, że jeden z chromosomów samic paruje się z małym, męskim chromosomem.
  4. Z powodzeniem rozszerzyła dziedzinę embriologii (rozwój zarodkowy organizmów zwierzęcych) i cytogenetyki (badanie chromosomów)
  5. Najważniejsze jest jednak to, że dzięki niej rozróżniamy chromosomy płciowe X i chromosom płciowy Y.