Przedsiębiorcy popełniają błędy we wnioskach kierowanych do ZUS-u

2020-04-22 9:15
ZUS
Autor: pixabay.com

Wpisanie złych danych personalnych, dopisywanie zbędnych adnotacji, czy też uzupełnianie stawki godzinowej, zamiast wynagrodzenia miesięcznego - to przykładowe błędy, jakie popełniają przedsiębiorcy podczas uzupełniania wniosków o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Więcej w artykule.

Przedsiębiorcy, którzy ubiegają się o pomoc w ramach tzw. "tarczy antykryzysowej" popełniają błędy we wnioskach kierowanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Niestety, w ten sposób opóźnia się procesowanie pisma. 

Jednym z najczęstszych błędów we wnioskach jest niepodpisywanie oświadczeń. Sprawia to, że wniosek zamiast trafić do realizacji, musi zostać uzupełniony, a to znacznie wydłuża czas oczekiwania, na przykład na wypłatę postojowego.

Mówi Agata Muchowska, rzeczniczka lubuskiego oddziału ZUS. Niektórym osobom zdarza się również wpisać błędne imię i nazwisko.

Często zdarza się również, że wnioskodawca podpisuje się imieniem i nazwiskiem ze wzoru, który znajduje się na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 

Dodaje Muchowska. Wnioski do ZUS można składać zarówno telefonicznie, jak i papierowo. W zielonogórskim oddziale ZUS złożono już niemal 15 tysięcy wniosków o wsparcie z tarczy antykryzysowej.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE