Parking

i

Autor: MAREK KUDELSKI / SE / EAST NEWS Parking przy metrze Młociny

Samochody, rowery i hulajnogi na minuty w jednym miejscu. Szykuje się rewolucja

W Warszawie może powstać 750 hubów mobilności, czyli specjalnych parkingów, z których będzie można wypożyczać samochody, skutery, hulajnogi i rowery na minuty. Eksperci wskazują, gdzie powinny być zlokalizowane.

Huby mobliności w Warszawie

Huby mobilności, innowacyjne rozwiązania w infrastrukturze transportowej, mają podbijać metropolie nad Wisłą. W Warszawie mogłoby powstać 750 takich miejsc – podaje "Rzeczpospolita".

Według gazety wydzielone i specjalnie oznakowane węzły parkingowe łączące wynajmowane przez aplikacje pojazdy na minuty – rowery, hulajnogi, skutery i auta wyposażone w stacje ich ładowania – mają być wpięte w miejską tkankę. Plan zakłada, by łączyć takie obiekty z infrastrukturą logistyczną (automaty paczkowe) i komunikacyjną (punkty przesiadkowe m.in. autobusów) – dodaje.

- Współdzielona mobilność dostępna jest już w 200 miastach w Polsce. Na koniec września br. składało się na nią ok. 125 tys. pojazdów, a potencjał tych usług jest jeszcze dużo większy. Nie ma wątpliwości, że zasługują one na specjalną infrastrukturę – wskazuje, cytowany przez dziennik, Adam Jędrzejewski, prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto.

Choć na razie stolica nie ma sprecyzowanych planów, to możliwości wprowadzenia koncepcji hubów mobilności w Warszawie została przeanalizowana w ramach projektu SmartHubs, kierowanego przez Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions – zwraca uwagę gazeta.

Wyjaśnia, że projekt, współfinansowany przez unijną inicjatywę EIT Urban Mobility, wykazał, że mogłyby powstać huby o średniej powierzchni 50 mkw. w sumie w 750 lokalizacjach w mieście (rozmieszczone mogłyby być w odległości niecałego kilometra od siebie).

Zagłębia biurowe, centra handlowe i węzły przesiadkowe

"Eksperci twierdzą, że naturalną lokalizacją hubów są zagłębia biurowe, centra handlowe, węzły przesiadkowe, a także osiedla i obiekty użyteczności publicznej" – zwraca uwagę dziennik.

Zdaniem cytowanego przez gazetę Artura Szklarczyka z Wydziału Prasowego Urzędu m.st. Warszawy wyzwaniem będzie integracja coraz liczniejszych systemów współdzielenia urządzeń transportu osobistego z innymi środkami przemieszczania się.

- Wspierana będzie organizacja miejsc i przestrzeni, w których w sposób uporządkowany i efektywny oferowane mogą być różne usługi związane z mobilnością – wyjaśnił.

TE SAMOCHODY SĄ NAJCZĘŚCIEJ KRADZIONE! | ESKA XD - Prosto z salonu #61