LOT odwołuje zaplanowane rejsy

i

Autor: pixabay.com, zdjęcie ilustracyjne

LOT odwołuje rejsy zaplanowane na kwiecień. Nowe procedury wymiany biletów

2020-04-09 18:07

LOT wydłużył termin zawieszenia wszystkich rejsów pasażerskich. Wraz z decyzją rządu o przedłużeniu obowiązujących ograniczeń, konieczne było odwołanie zaplanowanych połączeń lotniczych. Kiedy będziemy mogli polecieć gdzieś samolotem? Co z biletami? Dowiesz się czytając ESKA Warszawa.

W związku z decyzją polskiego rządu o przedłużeniu zawieszenia połączeń lotniczych do dnia 26 kwietnia 2020 roku włącznie, podyktowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce i na świecie, wszystkie rejsy pasażerskie LOT-u zaplanowane do 26 kwietnia 2020 br. zostały odwołane" - czytamy w komunikacie spółki.

Co z biletami?

W związku z wydłużeniem obowiązujących ograniczeń i koniecznością odwołania lotów, spółka wprowadziła nowe procedury wymiany biletów. Można zmienić termin lub trasę lotu nawet w okresie najbliższych dwóch lat! LOT przedstawia trzy opcje dla osób, które zakupiły bilety najpóźniej 13 marca na podróż w terminie 15-28 marca oraz dla osób, które zakupiły bilety najpóźniej 24 marca na podróż w terminie 29 marca - 11 kwietnia:

  • zmiana terminu podróży - podróż można przesunąć maksymalnie o rok od pierwotnej daty wylotu. Oprócz tego spółka proponuje kod uprawniający do 30 proc. zniżki na kolejną podróż. Termin podróży można zmienić bezpośrednio na stronie LOT wypełniając odpowiedni formularz, za pośrednictwem biura podróży lub za pośrednictwem Contact Center.
  • zmiana trasy podróży - bilet na odwołany lot można zamienić na przelot na zupełnie innej trasie w dowolnie wybranym terminie. Jeśli nowy bilet będzie droższy od poprzedniego, spółka od ostatecznej kwoty odejmuje 200 złotych. Zmianę trasy podróżny można zaplanować w ten sam sposób, co zmian terminu podróży (formularz na stronie, biuro podróży lub Contact Center).
  • zamień bilet na voucher - oryginalną wartośc biletu zapisaną na vouvherze można wykorzystać na dowolny rejs z oferty LOT-u. Oprócz wymienionych wyżej opcji (formularz na stronie, biuro podróży lub Contact Center) można zgłosić się do kasy LOT-u.
  • zwrot biletu - jeśli żadna z wymienionych opcji nie spełnia Twoich oczekiwań możesz zwrócić bilet. Należy jednak pamiętać, że ze względu na dużą liczbę zgłoszeń termin rozpatrzenia wniosków jest znacznie wydłużony.

Koronawirus - nowe obostrzenia. Sprawdź, czy wiesz wszystko

Pytanie 1 z 10
Od kiedy wchodzi w życie obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeni publicznej?
Jak zrobić maseczkę w kilka sekund?