Czy bojkot sklepów Auchan, Leroy Merlin i Decathlon nadal trwa? Najnowsze dane

2022-06-28 8:18
Protest przed Auchan
Autor: Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin Protest przed Auchan w kwietniu br.

Tuż po rosyjskiej inwazji w Ukrainie Polacy rozpoczęli masowy bojkot popularnych sklepów, które nie wycofały się z Rosji. O ile początkowo mógł być on dotkliwy dla międzynarodowych sieci, to najnowsze statystyki nie pozostawiają złudzeń – w przypadku sklepów Auchan sytuacja wróciła do normy.

Sezon letni sprzyja Decathlonowi?

Podobna sytuacja do Auchan jest w sieci Decathlon. W tym przypadku większą odwilż w zakupach było widać już w drugiej połowie kwietnia i od tego czasu liczba paragonów z tej sieci dodawanych do aplikacji cały czas rośnie.

Najtańsze sieci handlowe w Polsce. Gdzie robić zakupy?

– Możliwe, że ma to związek z wycofaniem działalności tej sieci sklepów z Rosji ze względu na problemy z transportem towarów. Warto także podkreślić, że jesteśmy w pełni sezonu letniego i popyt na produkty pochodzące z tego jest znacznie większy. Dodatkowo asortyment Decathlonu jest na tyle unikalny, że nie tak łatwo zastąpić go w innych sklepach – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

W Leroy Merlin paragonowa sinusoida

O ile w przypadku Auchan i Decathlon sytuacja wydaje się być klarowna, tak nie można tego samego stwierdzić w przypadku sieci Leroy Merlin. Po przeanalizowaniu paragonów, na przestrzeni ostatnich miesięcy widać zarówno zwiększoną częstotliwość zakupową, jak i spadki w tym zakresie. W maju zakupy w tej sieci kształtowały się na wyższym poziomie niż w sobotę przed powszechnym bojkotem, natomiast w pierwsze soboty czerwca zainteresowanie asortymentem tego sklepu było najmniejsze w ciągu całego badanego okresu. Spadki te ciężko jednak powiązać z działaniami bojkotującymi.

Szczegółowe dane zostały przedstawione na poniższej grafice.

Bojkot sieci, które nie wycofały się z Rosji
Autor: PanParagon Bojkot sieci, które nie wycofały się z Rosji - najnowsze dane

Gazetki promocyjne: większe zainteresowanie produktami z sieci Auchan

– Jeśli chodzi o gazetki promocyjne sieci Auchan to w kwietniu informowaliśmy o spadku ich klikalności aż o 75 proc. w stosunku do 17 marca. Jednak z biegiem czasu zaważyliśmy, że zainteresowanie produktami objętymi zniżką w tej sieci sklepów zaczęło wzrastać. W czerwcu statystyki te nadal nie są takie jak przed bojkotem, jednak widać, że nasi użytkownicy znacznie częściej zaglądają do promocji oferowanych przez sklepy Auchan – komentuje Antonina Grzelak. – Warto nadmienić, że w ostatnich miesiącach klikalność tego obszaru aplikacji jest mocno eksplorowana przez polskich konsumentów. Szalejąca inflacja i wzrost cen z pewnością przyczyniają się do tego, że Polacy szukają oszczędności w codziennych zakupach. To również może być przyczyną zaniechania działań bojkotujących sklepy Auchan. W obecnych czasach to cena, nie idea może grać główną rolę – dodaje.

Główną funkcją aplikacji PanParagon jest przechowywanie paragonów w formie elektronicznej. Dzięki archiwizacji anonimowych danych firma ma możliwość prowadzenia analiz konsumenckich.

Podobnie jak w poprzednich badaniach eksperci uwzględnili najbardziej zakupowe dni tygodnia, czyli soboty (od 12 marca do 11 czerwca 2022 roku). Dane przedstawiają procent liczby paragonów z poszczególnych sklepów w stosunku do liczby wszystkich paragonów dodanych do aplikacji PanParagon.

W aplikacji PanParagon można także przeglądać gazetki promocyjne większości sklepów obecnych na rynku polskim.

Darmowy sklep dla Ukraińców w Warszawie. Potężne kolejki
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE