lodówka

i

Autor: Pixabay

Napój z lodówki droższy od napoju z półki? Sklepy chcą wprowadzić opłatę lodówkową

2023-02-14 12:43

Sklepikarze rozważają wprowadzenie tzw. opłaty lodówkowej, która spowodowałaby, że ceny napojów z lodówki byłyby wyższe od tych stojących na półkach. Ma to związek z wysoką inflacją i rosnącymi cenami energii elektrycznej. Dla wielu małych przedsiębiorców posiadanie lodówki wiąże się ze sporymi kosztami. Dlatego chcą przerzucić ich część na swoich klientów.

W sklepach mogą obowiązywać dwie opłaty za napoje

Sklepikarze, którzy prowadzą w Polsce niewielkie biznesy, jak informuje serwis gospodarczy Next.Gazeta.pl, poważnie zastanawiają się nad podwyższeniem cen za napoje znajdujące się w lodówkach. Prowadzone przez przedsiębiorców rozmowy są związane z galopującą inflacją i rosnącymi cenami energii elektrycznej. Podwyżki najmocniej dają się we znaki właścicielom małych firm, dla których posiadanie lodówki generuje spore koszty. Niektórzy sklepikarze chcą ich częścią obarczyć swoich klientów. Oznacza to, że cena za napoje z lodówki może wzrosnąć.

O wprowadzeniu dodatkowej opłaty za napoje z lodówki mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, na który powołuje się Next.Gazeta.pl, jeden ze sklepikarzy, którego rachunki za energię od stycznia 2023 roku wzrosły z 5 do 20 tysięcy złotych. Jego zdaniem problem pojawi się w miesiącach, w których jest ciepło, kiedy trzeba będzie uruchomić lodówki. Obecnie w wielu sklepach są one wyłączone, ale już niebawem wśród klientów może wzrosnąć zapotrzebowanie na napoje schłodzone.

Natomiast inna sklepikarka, rozmówczyni portalu wiadomoscihandlowe.pl, zwraca uwagę, że włączone lodówki stanowią 60 proc. zużywanej energii elektrycznej. Stawka za prąd w jej sklepie została w ostatnich miesiącach podniesiona o 300 proc., co oznacza, że jeśli nie podejmie radykalnych kroków, to nie przetrwa.

Gdyby opłata za napoje schłodzone stała się faktem, to wyniosłaby ona około 10-30 groszy. Przedsiębiorcy mówią również o jej zróżnicowaniu w zależności od pojemności czy rodzaju napoju. Według obliczeń jednej ze sklepikarek zastosowanie tego typu rozwiązania mogłoby przynieść dodatkowe dochody na poziomie 2 tysięcy złotych miesięcznie.

Wyższe ceny za napoje schłodzone nie powinny pojawić się w większych sklepach. Sieciówki znajdują się bowiem w znacznie korzystniejszym położeniu niż lokalne biznesy. Posiadają m.in. możliwość negocjowania cen energii czy inwestycji w energooszczędne urządzenia.

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: online@grupazpr.pl

QUIZ. Piosenka czy wiersz? My podajemy fragment, Ty zgadujesz

Pytanie 1 z 10
Na początek coś łatwego. "Ile dałbym, by zapomnieć Cię, Wszystkie chwile te, które są na nie". Co to jest?
Polskie piosenki dla zakochanych - najlepsze hity