Tramwaj linii 38 wraca na tory w Bytomiu. Regularne kursy rozpoczną się 28 października

i

Autor: UM Bytom

Wiadomości

Tramwaj linii "38" wraca na tory w Bytomiu. Regularne kursy rozpoczną się 28 października

28 października, po 15 miesiącach przerwy, na tory w Bytomiu wróci słynny tramwaj linii 38. Pasażerowie będą mogli od teraz pojechać jego wydłużoną trasą. Co istotne – w weekendy, co drugi kurs, obsłuży uwielbiana przez bytomian historyczna "enka".

Bytom: tramwaj linii "38" wraca na tory

Kończy się powoli gruntowna przebudowa ul. Piekarskiej w Bytomiu. To oznacza, że na tory znowu wyjedzie tramwaj linii nr 38. Pierwszy kurs, po ponad rocznej przerwie, będzie miał miejsce w sobotę, 28 października, tuż po godz. 4 rano z pl. Sikorskiego.

W dni robocze linię obsługiwać będzie niskopodłogowy nowoczesny tabor, natomiast w weekendy, co drugi kurs, "38" obsłuży uwielbiana przez mieszkańców Bytomia historyczna "enka".

Tramwaj będzie obsługiwał od teraz nową, dłuższą trasę – od pl. Sikorskiego, wzdłuż ul. Piekarskiej, aż do przystanku Bytom Powstańców Śląskich. W drodze powrotnej natomiast "38" będzie się także zatrzymywać na przystankach Bytom Sąd i Bytom Moniuszki. Tramwaj będzie kursował w godzinach szczytu co 20 minut, zaś wieczorami co pół godziny. Czas przejazdu na odcinku Bytom pl. Sikorskiego - Bytom Powstańców Śląskich będzie wynosił ok. 8 minut. 

– Testy i przejazdy techniczne wypadły pozytywnie, dzięki czemu już w sobotę 28 października popularna „38” wyjedzie na tory. Tak jak deklarowaliśmy, w weekendy linię nadal będzie obsługiwała historyczna "enka", na przemian z wygodnym niskopodłogowym tramwajem – przyznaje Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia. 

Dzięki tej ważnej inwestycji w mieście, pasażerowie zyskali bezpośrednie połączenie z pl. Sikorskiego, czyli głównym tramwajowym węzłem przesiadkowym w Bytomiu. 

Cieszymy się również z nowych przystanków wiedeńskich, które powstały w ramach tej inwestycji oraz platform przystankowych na końcowym przystanku Bytom Powstańców Śląskich. To zwiększa bezpieczeństwo i komfort korzystania z tramwaju przez pasażerów – dodaje Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.