Motoryzacja

Nowy samochód będzie produkowany w Tychach. Minister oburzony. Zażądał zmian

W Tychach będzie produkowany nowy samochód grupy Stellantis, która ma pod sobą auta takich słynnych marek jak Fiat, Alfa Romeo, Dodge, Jeep, Citroen, Peugeot i Opel. Radość w Polsce jest wielka, ale nie podziela jej włoski minister ds. firm i Made in Italy.

Klamka zapadła! Nowy samochód Alfa Romeo Milano będzie produkowany w Tychach. Polska fabryka daje pewność, że najnowsze motoryzacyjne dziecko grupy Stellantis będzie nie tylko piękne, ale i tanie. To ma zagwarantować rynkowy sukces. Załoga w Tychach już się cieszy, bo oznacza to zapewnioną pracę, bo wygaszeniu produkcji Fiata 500 i Lancii Ypsilon.

Radości tej nie podziela natomiast włoski minister ds. firm i Made in Italy Adolfo Urso. Stwierdził wprost, że "W Polsce nie można produkować samochodu o nazwie Milano".

Jakie samochody są produkowane w Polsce?

W Polsce działa oddział Grupy Stellantis, który produkuje samochody Fiat 500, Abarth 500 i Lancia Ypsilon, a także Jeep oraz Fiat 600e. Obecnie zapadła decyzja o produkcji najnowszego samochodu Alfa Romeo Milano. 

Tak będzie wyglądała Alfa Romeo Milano

Zobacz zdjęcia

Szef koncernu Carlos Tavares powiedział w "Automotive News", że produkcja Alfy Milano w Polsce, a nie we Włoszech sprawi, że auto to będzie tańsze o 10 tysięcy euro. Finalnie cena Alfy Romeo Milano ma zaczynać się od 30 tys. euro dla podstawowej wersji hybrydowej.

I właśnie tym zdenerwował włoskiego ministra, który obrażony powiedział, że posługiwania się włoskimi nazwami zabrania ustawa z 2003 roku w sprawie przeciwdziałania zjawisku, określanemu jako Italian Sounding. To chwyt marketingowy, w którym wykorzystywane są włoskie nazwy lub zbliżone do nich, by na klientach wywołać wrażenie, że pochodzą z Włoch.

Chcemy współpracować z firmą i pomagać jej, by w naszym kraju produkowano 1,4 miliona samochodów. Jeśli Stellantis uważa, że może to robić gdzie indziej, nieuchronnie będzie miejsce na inną lub inne firmy motoryzacyjne - powiedział Adolfo Urso, cytowany przez Corriere della Sera.

Alfa Romeo Milano już nie Milano dane techniczne

Firma Sellantis początkowo ignorowała zdanie ministra przemysłu Włoch, jednak sprawa nabrała tak dużego rozgłosu, że firma postanowiła nie wchodzić w drogę włoskiemu rządowi i zmieniła nazwę na "Junior". To przy okazji bezpośrednie nawiązanie do modelu GT 1300 Junior produkowanego w w latach 70. kiedy okazał się jednym z większych hitów sprzedażowych włoskiej marki. - Wybór nowej nazwy Alfa Romeo Junior jest dla nas całkowicie naturalny, gdyż jest ona silnie powiązana z historią marki i od początku należy do naszych ulubionych - powiedział szef marki Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato cytowany przez Interię.

Jak informuje Stellantis, Alfa Romeo MILANO Junior jest dostępne z czterema układami napędowymi:

  • IBRIDA o mocy 136 KM
  • Q4 IBRIDA o mocy 136 KM
  • ELETTRICA o mocy 156 KM
  • ELETTRICA VELOCE o mocy 240 KM

Ofertę uzupełniają trzy pakiety:

  • Techno - zapewniające najlepsze specyfikacje pod względem bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności, takie jak autonomiczna jazda poziomu 2, elektryczna pokrywa bagażnika bez użycia rąk, światła LED Matrix i połączona nawigacja z wirtualnym asystentem.
  • Premium - zapewniający najwyższy komfort i ekskluzywność, dzięki wnętrzu z mieszanki winylu, elektrycznie sterowanemu fotelowi kierowcy z funkcją masażu, nastrojowemu oświetleniu wnętrza oraz aluminiowym pedałom i płycie progowej.
  • Sport - który z definicji oferuje to, co najlepsze w sportowym stylu, dzięki fotelom Sabelt, tapicerce Alcantara i sportowym elementom nadwozia.

Wymiary Alfa Romeo Milano są kompaktowe: długość 4,17 m, szerokość 1,78 m i wysokość 1,5 m.

Auto może poszczycić się największym bagażnikiem w swojej klasie (BEV) o pojemności aż 400 litrów.

QUIZ PRL. Jak długo Polacy pracowali na pralkę czy Fiata 126p?

Pytanie 1 z 10
W barku będącym częścią kompletu mebli najczęściej trzymano: