Kampania edukacyjna Mysłowic

i

Autor: Zielone Mysłowice (printcreen)

Mysłowice

Kto na ekologii zna się lepiej niż złomiarze? Niecodzienna kampania edukacyjna Mysłowic podbija TikToka

Mysłowice pozyskały 135 tys. zł na kampanię edukacyjną o ekologii z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Ale zamiast wydać pieniądze tradycyjnie - na nudne lekcje i ulotki, które i tak skończą w śmietniku - urzędnicy postanowili zaszaleć i zrobić coś, o czym się innym samorządom nie śniło.

Tak właśnie powstała seria filmików publikowanych na profilu "Zielone Mysłowice", która robi furorę na TikToku. W rolach głównych występują złomiarze, ubrani od stóp do głów w szeleszczące ortaliony. Leżąc na schodkach w parku, zgłębiają tajemnice recyklingu papierowych słomek i plastikowych butelek.

Niecodzienna kampania edukacyjna Mysłowic robi furorę w sieci

Drugą parą bohaterów jest rodzina Mądralińskich - stereotypowa i polska aż do bólu. Facet całymi dniami przesiaduje na kanapie przed telewizorem, a kobieta narzeka, że w domu wszystko czeka na naprawę. Pojawia się także postać sąsiada, z którym mąż dyskutuje przy płocie, podczas gdy żona plotkuje z koleżanką przez telefon.

Kto ma pamięć do twarzy, ten z pewnością zauważy, że w filmikach występuje Bartosz Gajda. To znany polski stand-uper i komik, który niegdyś występował na scenie z grupą kabaretową Łowcy. B.

Kampania "Zielone Mysłowice" powstała z myślą o młodych ludziach

Może i nie jest to humor wysokich lotów, ale z pewnością jest to powiew świeżości w natłoku napompowanych i poważnych narracji, które nudzą chyba wszystkich poza autorami. Luźną i zabawną formę filmików zdają się też doceniać internauci. 

"Brawo za edukację", "reklama fajna", "już jestem fanką tej serii", "takie reklamy to ja rozumiem" - to tylko kilka z przykładowych komentarzy, które możemy znaleźć pod filmikami.

Na kampanię składa się łącznie 48 filmików, które będą stopniowo publikowane w serwisie YouTube, na TikToku i na Facebooku.

Jaki cel przyświecał mysłowickim urzędnikom, gdy planowali niecodzienną kampanię? Anna Monika Górny, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Mysłowice wyjaśnia, że filmiki miały w założeniu trafić do dzieciaków.

Taka forma wydawała nam się bardziej trafiona, niż drukowanie ulotek czy gazetek, które prędzej czy później trafią do śmietnika. Filmiki, które publikujemy na TikToku, trafiają nie tylko do młodzieży z Mysłowic, ale też do ludzi w innych miastach, co też pozytywnie działa na wizerunek naszego miasta. Ze środków, które pozyskaliśmy, zorganizujemy także prelekcję i sfinansujemy zakup ekologicznych gadżetów, które rozdamy uczniom - mówi Anna Monika Górny. 

A Wy co sądzicie o kampanii ekologicznej Mysłowic? 

Najważniejsze wiadomości ze Śląska

i

Autor: Eska Link: https://www.eska.pl/slaskie/