Aplikacja Transport GZM ma zostać uruchomiona we wrześniu. Prace trwają

i

Autor: ZTM

Metropolia GZM

Awaria aplikacji Transport GZM. Nie można kupić biletów, nie działają kasowniki

28 września pasażerowie ZTM pożegnali Śląską Kartę Usług Publicznych (ŚKUP). Od tego dnia obowiązuje nowa aplikacja - Transport GZM. Problem w tym, że zaledwie 5 dni od jej uruchomienia doszło do awarii systemu.

Awaria nowego systemu Transport GZM. Pasażerowie proszeni o noszenie zlikwidowanej karty ŚKUP

Na problem z działaniem aplikacji Transport GZM uskarżają się pasażerowie. Wielu nie mogło się do niej zalogować, na ekranie wyskakiwał komunikat "błąd pobierania danych". Z tego względu nie dało się kupić biletów.

Na oficjalnym profilu "Transport GZM" na Facebooku pojawił się taki oto komunikat:

"Dziękujemy za cierpliwość i przesyłane uwagi. Staramy się na wszystkie na bieżąco reagować. System Transport GZM został uruchomiony i działa, choć nie obyło się bez trudności. Na ten moment najistotniejszy problem to migracja wcześniej kupionych biletów na konta założone w systemie Transport GZM przed 1 października. Problem jest diagnozowany i trwa jego rozwiązywanie. Z zapewnień wykonawcy wynika, że bilety powinny być dostępne jutro".

Równocześnie zespół Transportu GZM zapewnił, że pasażerowie posiadający wcześniej kupione i ważne bilety mogą bez przeszkód korzystać z Transportu GZM. I poprosił pasażerów, by do czasu rozwiązania nosili ze sobą kartę ŚKUP, która kilka dni temu został szumnie pożegnana. 

Z tym, że z powodu awarii nie działa również część kasowników, w których powinno się odbijać bilety pakietowe (ważne na 20, 40 lub 80 przejazdów).

Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii uspokaja, że kontrolerzy wiedzą o problemie i wystarczy mieć kartę ŚKUP przy sobie, nie trzeba jej odbijać przy wejściu.

Wykonawca aplikacji, firma Asseco, poinformował nas o awarii jednego z modułów. Jaki to moduł, powinniśmy wiedzieć do 20 minut. Robimy wszystko, by usunąć awarię - mówi Zych.

Problem z migracją biletów z systemu ŚKUP do Transport GZM

Co ciekawe, w problematycznej sytuacji są również pasażerowie, którzy założyli konta w Transport GZM przed 1 października. Do tego zachęcał Zarząd Transportu Metropolitalnego, gdy w sierpniu aplikacja pojawiła się w sklepach. Teraz to właśnie w przypadku tych osób wystąpił problem z migracją biletów zakodowanych w starym systemie ŚKUP.

Łukasz Zych zapewnia, że równocześnie trwają prace nad rozwiązaniem tego problemu. W tym przypadku również zachęca się pasażerów, by nosili ze sobą stare karty ŚKUP.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE