Aplikacja Transport GZM ma zostać uruchomiona we wrześniu. Prace trwają

i

Autor: ZTM

Metropolia GZM

Awaria aplikacji Transport GZM. Nie można kupić biletów, nie działają kasowniki

28 września pasażerowie ZTM pożegnali Śląską Kartę Usług Publicznych (ŚKUP). Od tego dnia obowiązuje nowa aplikacja - Transport GZM. Problem w tym, że zaledwie 5 dni od jej uruchomienia doszło do awarii systemu.

Awaria nowego systemu Transport GZM. Pasażerowie proszeni o noszenie zlikwidowanej karty ŚKUP

Na problem z działaniem aplikacji Transport GZM uskarżają się pasażerowie. Wielu nie mogło się do niej zalogować, na ekranie wyskakiwał komunikat "błąd pobierania danych". Z tego względu nie dało się kupić biletów.

Na oficjalnym profilu "Transport GZM" na Facebooku pojawił się taki oto komunikat:

"Dziękujemy za cierpliwość i przesyłane uwagi. Staramy się na wszystkie na bieżąco reagować. System Transport GZM został uruchomiony i działa, choć nie obyło się bez trudności. Na ten moment najistotniejszy problem to migracja wcześniej kupionych biletów na konta założone w systemie Transport GZM przed 1 października. Problem jest diagnozowany i trwa jego rozwiązywanie. Z zapewnień wykonawcy wynika, że bilety powinny być dostępne jutro".

Równocześnie zespół Transportu GZM zapewnił, że pasażerowie posiadający wcześniej kupione i ważne bilety mogą bez przeszkód korzystać z Transportu GZM. I poprosił pasażerów, by do czasu rozwiązania nosili ze sobą kartę ŚKUP, która kilka dni temu został szumnie pożegnana. 

Z tym, że z powodu awarii nie działa również część kasowników, w których powinno się odbijać bilety pakietowe (ważne na 20, 40 lub 80 przejazdów).

Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii uspokaja, że kontrolerzy wiedzą o problemie i wystarczy mieć kartę ŚKUP przy sobie, nie trzeba jej odbijać przy wejściu.

Wykonawca aplikacji, firma Asseco, poinformował nas o awarii jednego z modułów. Jaki to moduł, powinniśmy wiedzieć do 20 minut. Robimy wszystko, by usunąć awarię - mówi Zych.

Problem z migracją biletów z systemu ŚKUP do Transport GZM

Co ciekawe, w problematycznej sytuacji są również pasażerowie, którzy założyli konta w Transport GZM przed 1 października. Do tego zachęcał Zarząd Transportu Metropolitalnego, gdy w sierpniu aplikacja pojawiła się w sklepach. Teraz to właśnie w przypadku tych osób wystąpił problem z migracją biletów zakodowanych w starym systemie ŚKUP.

Łukasz Zych zapewnia, że równocześnie trwają prace nad rozwiązaniem tego problemu. W tym przypadku również zachęca się pasażerów, by nosili ze sobą stare karty ŚKUP.