Ludzie, tarcza, dach? Co kryje nowe logo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego?

2022-05-18 9:32
Ludzie, tarcza, dach? Co kryje nowe logo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego
Autor: fot. UPH w Siedlcach Nowe logo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego

Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach ma nowe logo. Jest proste, nowoczesne i stanowi już element promocji uczelni, m.in. w mediach społecznościowych. Zostało tak zaprojektowane, by jednoznacznie kojarzyło się z siedleckim uniwersytetem, a jednocześnie by nasuwało też inne pozytywne skojarzenia – m.in. z tarczą, studenckim nakryciem głowy czy bezpiecznym schronieniem.

– Wprowadzany nowy, spójny system identyfikacji wizualnej. Chcemy, by nawiązywał on do naszej przeszłości, ale dzisiejsza komunikacja, media społecznościowe wymusiły na nas zmiany. Odtąd będziemy się komunikować w przestrzeni publicznej naszym nowym logo. Wiąże się z nim spójna koncepcja w komunikacji. Nasze główne hasło to „Więcej niż” – czyli więcej niż wiedza, więcej niż kierunek studiów, więcej niż wspólnota, wartości i wspólne bycie w uniwersytecie. Nowe logo Uniwersytetu jest oparte na siatce stworzonej na bazie starego elementu, antycznych filarów, które są symbolem, z jakim identyfikujemy uczelnię w przestrzeni publicznej – informuje Beata Gałek, rzecznik prasowy UPH.

Nowe logo miało być przede wszystkim nowoczesne i funkcjonalne. Po konsultacjach z przedstawicielami wszystkich wydziałów uczelni, zostało ono zaprojektowane przez Pawła Frankowskiego w taki sposób, by automatycznie kojarzyło się z siedlecką uczelnią, stąd litery UPH widoczne na pierwszy rzut oka. Jednocześnie, gdy przyjrzeć się logu bliżej, natychmiast nasuwają się inne pozytywne skojarzenia.

jak wygląda nowe logo uph
Autor: fot. UPH w Siedlcach Nowe logo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego

– Ponieważ nasza rzeczywistość to czwarta rewolucja ludzkości – rewolucja cywilizacyjna, to my staraliśmy się w nią wkomponować. Polega ona na tym, że żyjemy w rzeczywistości mobilnej, cyfrowej, dronowej. Nie mamy nic przeciwko rozwiązaniom klasycznym, do którego nawiązywało poprzednie logo, natomiast to nowe logo nawiązuje do rzeczywistości cyfrowej, do identyfikalności naszej uczelni, do jej rozpoznawalności. Ono jest bardzo proste w swoim wyrazie, ale jednocześnie bardzo wiele mówiące. Gdy na nie spojrzymy, to nawet bez opisu widać, że są na nim litery UPH, czyli Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, wkomponowane w narrację, która wiele mówi. Po pierwsze widzimy daszek. Dach kojarzy nam się z bezpieczeństwem, z domem, z czymś ciepłym i przyjaznym. Widzimy też czapkę studencką, biret, który kojarzy się z początkiem i zakończeniem studiów. Jeśli przyjrzymy się bliżej, to widać tam też twarz człowieka, a uczelnia to ludzie – nauczyciele, studenci. Widać też tarczę – symbol odporności, waleczności, męstwa. W prostym logo staramy się dużo powiedzieć – mówi prof. dr hab. Mirosław Minkina, rektor UPH.

Symbol spotkał się z pozytywnymi opiniami przedstawicieli społeczności akademickiej. Obecnie pracują oni jeszcze nad utworzeniem dopasowanych do nowego loga znaków dla każdego z wydziałów. Ta ich mikro tożsamość nie będzie jednak stosowana oddzielnie, tylko w połączeniu z nowym logiem UPH.

Nowe logo UPH i dopasowany do niego znak Wydziału Agrobioinżynierii i Nauk o Zwierzętach
Autor: fot. UPH w Siedlcach Nowe logo UPH i dopasowany do niego znak Wydziału Agrobioinżynierii i Nauk o Zwierzętach

– Tożsamość poszczególnych wydziałów będziemy wyrażać m.in. poprzez różną kolorystykę tych znaków, np. wiadomo, że w przypadku Wydziału Agrobioinżynierii dominującym kolorem będzie zielony. Chcemy, by na pierwszy rzut oka było wiadomo, że to się identyfikuje z danym wydziałem. Fiolet będzie natomiast kolorem Wydziału Nauk Ścisłych itp. – wyjaśnia prof. dr hab. Barbara Biesiada Drzazga, prorektor ds. studiów UPH.

Warto dodać, że prace nad stworzeniem nowego loga rozpoczęły się już na samym początku kadencji rektora Minkiny, więc ok. dwa lata temu. 

Sonda
Czy podoba Ci się nowe logo UPH?
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE