Wpłaciła 400 zł w wpłatomacie. Pieniądze rozpłynęły się

i

Autor: pixabay.com

Wpłaciła 400 zł we wpłatomacie. Pieniądze zniknęły

2023-03-07 11:24

Przypadek Pani Barbary, która za pomocą wpłatomatu wpłaciła na swoje konto 400 złotych, po czym pieniądze się rozpłynęły pokazuje, że używanie tego urządzenia nie zawsze jest bezpieczne. Co się stało z pieniędzmi? Jak prawidłowo korzystać z wpłatomatu?

Korzystanie z wpłatomatu. Czy jest bezpieczne?

Korzystanie z wpłatomatu to bardzo popularna i prosta metoda wpłacania gotówki na konta bankowe. Aby z niego skorzystać, należy włożyć kartę i podać kwotę, jaką chcemy przelać na konto. Następnie wsuwamy pieniądze i powinniśmy otrzymać potwierdzenie o dokładnej kwocie, która została zaksięgowana. Na pozór prosty sposób, może jednak przynieść pewne problemy. O czym powinniśmy pamiętać przy korzystaniu z wpłatomatu?

Wkładane banknoty powinniśmy układać równo. Lepiej nie spinać pieniędzy gumkami lub spinaczami, gdyż nie wpłynie to pozytywnie na cały proces. Musimy też upewnić się, czy między banknotami nie znajdują się inne przedmioty. Nie jest to za bardzo skomplikowane, ale jak pokazuje przypadek Pani Barbary, mogą pojawić się także inne problemy.

Możliwe problemy z wpłacaniem gotówki

Kobieta wpłacała do banku 400 złotych i zrobiła to za pomocą wpłatomatu ING Banku Śląskiego. Proces technicznie przebiegł prawidłowo, jednak pieniądze nie trafiły na konto. Na pytanie gdzie się znalazły, nikt nie zna odpowiedzi. Pani Barbara od razu zgłosiła problem bankowi, ale na rozwiązanie sprawy musiała czekać bardzo długo. Sprawdzanie wpłatomatu trwało ponad miesiąc, ponieważ urządzenie nie było objęte monitoringiem. Sprawa o mało nie trafiła do sądu, jednak po paru miesiącach kobiecie udało się odzyskać pieniądze, aczkolwiek przyczyna zaistniałego problemu wciąż nie była do końca znana. Przypuszczenie padło na problemy z identyfikacją autentyczności banknotów.

Jak się okazuje, przyczyny niezaksięgowania pieniędzy przez wpłatomat mogą być różne. Czasami po prostu urządzenie ma kłopoty techniczne, które uniemożliwiają sprawne wpłacenie pieniędzy. Wówczas zazwyczaj po rozwiązaniu usterek wszystkie pieniądze zostają skierowane na konto klienta, nie powinniśmy zatem mieć powodów do obaw. Jeżeli, tak jak w przypadku Pani Barbary, wpłatomat ma wątpliwości co do autentyczności pieniędzy, może przetrzymywać środki, aby upewnić się o ich pochodzeniu. Możemy dostać także pytanie od banku, skąd pochodzą nasze pieniądze, gdyż jest to zgodne z ustawą.

Wysadzali bankomaty w pięciu województwach