Z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawiorusa, mając na względzie troskę o zdrowie mieszkańców oraz pracowników, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu wprowadził zmiany organizacji pracy.
- Ośrodek – w miarę możliwości - wykonuje swoje zadania w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę mieszkańców- informuje rzecznik instytucji Justyna Piątek. - Wszelkie dokumenty i wnioski należy składać drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty lub w okienku budynku przy wejściu do Ośrodka przy ulicy Limanowskiego 134. Rozpatrywanie wniosków i wydawanie decyzji odbywa się na bieżąco. Przypominamy, że wszystkie wnioski dostępne są na stronie internetowej mops.radom.pl w zakładce „wnioski”. Apelujemy do naszych klientów, którzy pobierają świadczenia w kasie Ośrodka o założenie konta bankowego, bądź wskazanie numeru konta na które można przelać środki. Klienci odbierający świadczenie w kasie MOPS wpuszczani są do budynku pojedynczo. Aby uniknąć kolejek i przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo – zarówno klientów jak i pracowników Ośrodka – wskazanie numeru konta byłoby odpowiednim rozwiązaniem. Przypominamy jednocześnie, że świadczenia z pomocy społecznej nie podlegają zajęciom komorniczym.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, iż na konta naszych klientów przelane zostały środki z tytułu przyznanych świadczeń rodzinnych (zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna) oraz świadczenia wychowawczego (500+), których termin wypłaty wyznaczony był na 26 i 27 marca.