Kobieta straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych! Uwierzyła oszustce

2022-06-09 16:45
Kobieta straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych! Uwierzyła oszustce
Autor: Policja Jarosław

Policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”! Ofiarą oszustwa dokonanego właśnie w ten sposób, padła ostatnio 38-latka. Kobieta, chcąc uchronić swoje oszczędności zainstalowała program podany przez fałszywego pracownika banku. Tym samym dała przestępcom dostęp do swojego konta bankowego.

Oszustwo "na zdalny pulpit" to jedna z kolejnych zmodyfikowanych metod przestępców, którzy wykorzystując legalne oprogramowanie i łatwowierność swojej potencjalnej ofiary, mogą dokonać kradzieży oszczędności. O tej metodzie oszustwa przekonała się kilka dni temu, 38-letnia mieszkanka gminy Pruchnik. - Kobieta odebrała telefon od rzekomej pracownicy swojego banku, która poinformował ją, że z jej rachunku mężczyzna logujący się w Sopocie, próbuje zrealizować przelew oraz złożył wniosek internetowy na kredyt – opisuje jarosławska policja.

Atak nożownika przed Orlenem w Płocku

Kobieta zainstalowała aplikację

Kobieta nie zlecała takiego przelewu, a także nie składała żadnego wniosku. Zaczęła więc współpracować z rzekomą pracownicą banku, która poleciła zainstalować na telefonie program do zdalnej obsługi urządzenia. 38-latka, postępując zgodnie z instrukcjami, zalogowała się do swojego konta i w ten sposób udostępniła je przestępcom. Oszuści w ten sposób zawarli umowę kredytową na kwotę 40 tys. złotych.

Policjanci przypominają, aby nie paść ofiarą oszustów pamiętaj:

  • kieruj się zawsze rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
  • jeśli dzwoni do Ciebie pracownik banku i proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu, możesz być pewien, że jest to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
  • jeśli pracownik banku telefonicznie żąda zweryfikowania Twoich danych lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, najlepiej rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE