Zdjęcie ilustracyjne

i

Autor: Canva

Ciekawostki

Apple kłóci się o jabłka. Ponad 100-letni producent jabłek ma zrezygnować z logo?

2023-06-22 14:13

Słynne nadgryzione jabłko używane w logo przez firmę Apple kojarzy większość osób. Nie jest tajemnicą, że używanie tego samego loga przez inną firmę, jeżeli jest ono już opatentowane, jest niedozwolone. Firma Apple jednak ma chyba problem by ktokolwiek używał symbolu jabłka w logo, bo właśnie pozwało firmę, która działa na rynku ponad 100 lat i ma jabłko w logo.

Apple kłóci się o jabłka w logo

Firma, która też ma symbol jabłka w logo, nazywa się Les fruits Suisses i od ponad 111 lat dostarcza Szwajcarom najrozmaitsze owoce, w tym właśnie jabłka. Logotyp, którym posługuje się ta firma, nie podoba się firmie Apple, która, jak donosi magazyn Wired, stara się zdobyć wyłączne prawo do posługiwania się logo z jabłkiem na terenie Szwajcarii.Patrząc na logotypy obu firm trudno dopatrywać się podobieństwa.

Jabłko używane przez sadowników jest całe, jest czerwone i ma nakreślony symbol białego krzyża. Jedyne co łączy obie firmy to fakt, że obie wykorzystały symbol jabłka. Grafikę z logo firmy znajdziecie poniżej.

Sadownicy nie do końca rozumieją, dlaczego Apple postanowiło zastrzec jabłko jako znak towarowy, ich zdaniem samo jabłko nie jest logiem firmy, jest to po prostu bardzo popularny kształt owocu.

logo firmy Les fruits Suisses

i

Autor: internet / swissfruit.ch

Tylko Apple może używać jabłka w logo?

Trudno się nie zgodzić z tym stwierdzeniem, bo chociaż uproszczona grafika przedstawiająca nadgryzione jabłko jest znakiem towarowym firmy Apple, to już samo jabłko - nie.

Sprawę skomentował Jimmy Mariéthoz, dyrektor Fruit Union Suisse:„Trudno nam to zrozumieć, ponieważ to nie jest tak, że próbują chronić swoje nadgryzione jabłko. Ich celem jest tak naprawdę posiadanie praw do rzeczywistego jabłka, które dla nas jest czymś, co jest naprawdę prawie uniwersalne... co powinno być dostępne dla wszystkich.”

Nie jest to pierwszy raz, kiedy Apple walczy o prawa do jabłka. Według danych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej korporacja złożyła podobne wnioski na całym świecie.

Apple stara się o uzyskanie znaku towarowego w Szwajcarii od 2017 roku, ale w tym wypadku sytuacja może być trudniejsza, ponieważ to właśnie czerwone jabłko z białym krzyżem było przez wiele lat symbolem tego kraju. Jednak jeśli Apple wygra sprawę, to 8000 producentów znajdujących się pod tą organizacją będzie musiało zmienić loga.

Jimmy Mariéthoz podkreśla również, że Apple nie wynalazło jabłek, więc korporacja nie powinna móc przejąć wizerunku.

Jakim typem turysty jesteś? Sprawdź już teraz! [QUIZ]

Pytanie 1 z 6
Gdzie chcesz podróżować?