Aktualizacja: Koniec licytacji Poloneza, zawrotna cena
Nowy Polonez wystawiony na sprzedaż
Gratka dla miłośników polskiej motoryzacji! Na aukcję trafił fabrycznie nowy FSO Polonez 1.5 SLE z 1989 roku (1.5, 82 KM, napęd na tył). Samochód ma zaledwie 33 kilometry przebiegu, jest niezarejestrowany. Mimo że Polonez został wyprodukowany 34 lata temu, jego stan jest nienaganny - fotele i kanapa przykryte są folią, na karoserii błyszczy się czerwony lakier.
Polonez. Sprawdź, co wiesz o symbolu polskiej motoryzacji - Quiz
Poloneza sprzedaje Ardor Auctions, to "pierwszy i jedyny w Polsce dom aukcyjny zajmujący się samochodami klasycznymi i zabytkowymi". "Nasza firma została założona w 2015 roku przez grupę wielbicieli klasycznej motoryzacji i do dziś jest prowadzona przez ludzi kochających unikatowe samochody. To stwierdzenie nie oddaje jednak w pełni istoty naszej działalności. Stanowimy pomost między osobami sprzedającymi samochody klasyczne a tymi, którzy marzą o posiadaniu swojego klasyka" - wyjaśniono.
W środę po południu najwyższa oferta wynosiła 100 tys. zł. Aktualnie ceny używanych Polonezów w popularnych serwisach ogłoszeniowych wahają się od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Wyprodukowano ponad milion Polonezów
FSO Polonez produkowany był przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Był następcą innego niezwykle popularnego polskiego samochodu - Fiata 125p. W sumie wyprodukowano ponad milion Polonezów w różnych wersjach (m.in. Caro, Truck). Polonezy służyły nawet w policji, straży i pogotowiu. Było ich pełno na ulicach - dziś to już niezwykle rzadki widok.
Listen on Spreaker.