W Polsce zabraknie musztardy? Brakuje głównego składnika tego sosu!

2022-06-24 9:59
Zdjęcie ilustracyjne
Autor: fot. stanbalik / Pixabay

Niestety to nie żart, nadchodzi „kryzys musztardowy”, wszystko wskazuje na to, że letnie grillowanie już wkrótce będzie mniej doprawione. Klasyczne sosy, takie jak właśnie musztarda i keczup mogą wkrótce być ekskluzywnym dodatkiem, o który trudno będzie w sklepach. Co jest powodem takiej sytuacji? Zapraszamy do artykułu.

Grill bez musztardy i keczupu?

Oczywiście każdy z nas ma inny gust, ale nie da się zaprzeczyć, że urządzając letniego grilla nie może na stole zabraknąć dwóch sosów – musztardy i keczupu. O tym, że keczupu może wkrótce zabraknąć pisaliśmy niedawno i więcej informacji o tym problemie znajdziecie w artykule poniżej.

Dziś zajmiemy się drugim popularnym dodatkiem – musztardą. Ceny tego popularnego dodatku do mięs idą bowiem w górę, a firmy produkujące musztardę przeżywają obecnie największy kryzys od 25 lat. Producenci musztard mają bowiem duże problemy z dostępnością istotnego składnika musztardygorczycy.

Kanada, która jest drugim co do wielkości producentem światowej gorczycy boryka się z ogromną suszą. Ze względu na deficyt wody, kraj ten zanotował 28 proc. spadek zbiorów, a to dopiero początek i liczba ta może się jeszcze zwiększyć. Na razie musztarda nie zniknie jeszcze ze sklepowych półek, ale przewiduje się, że w wyniku suszy ceny gotowej musztardy może wzrosnąć nawet dwukrotnie! Na braki w dostawach wpływa również wojna w Ukrainie, ponieważ zarówno Rosja, jak i Ukraina są czołowymi światowymi dostawcami gorczycy.Problem z uprawami gorczycy mają również Francuzi. W zeszłym roku uprawy tej rośliny spadły tam o 50 procent. Spowodowało to, że musztarda podrożała w tym kraju o ok. 10 procent.

"Jesteśmy w kryzysie, jakiego nie widzieliśmy od 25 lat. Cena nasion wzrosła trzy lub czterokrotnie, a wkrótce może nawet zwiększyć się aż pięciokrotnie. Na dodatek nie ma nowych dostaw" — wymienia w rozmowie z serwisem France24 Christophe Planes, dyrektor ds. sprzedaży producenta musztardy Reine de Dijon we Francji.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE