GDDKiA planuje budowę kolejnego odcinka S12 w woj. lubelskim. W przetargu wpłynęło 10 ofert

i

Autor: twitter.com/GDDKiA Lublin

GDDKiA planuje budowę kolejnego odcinka S12 w woj. lubelskim. W przetargu wpłynęło 10 ofert

2022-12-21 15:47

Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poznał oferty, które wpłynęły w przetargu na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S12 z Piask do Dorohuczy. GDDKiA planuje przeznaczyć na tę inwestycję ponad 450 mln zł.

Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA poinformował, że w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S12 z Piask do Dorohuczy wpłynęło 10 ofert.

„Oferty złożone przez zainteresowanych realizacją wykonawców wynosiły od ok. 358 do 585 mln zł”– przekazał Minkiewicz dodając, że budżet GDDKiA wynosił 453 mln zł. – „Sześć ofert jest poniżej naszego budżetu” – wskazał.

Jakie firmy przystąpiły do przetargu?

Oferty w ogłoszonym przez GDDKiA przetargu złożyły następujące firmy:

  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (357,8 mln zł),
  • Stecol Corporation (359,3 mln zł),
  • Mota-Engil Central Europe (387,9 mln zł),
  • konsorcjum Kobylarnia i Mirbud (397,7 mln zł),
  • Porr (425,1 mln zł),
  • Strabag (432,2 mln zł),
  • Budimex (470,1 mln zł),
  • konsorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź (475 mln zł),
  • konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (511,3 mln zł),
  • Mostostal Warszawa (584,8 mln zł).

Teraz wszystkie złożone oferty przejdą ocenę pod kątem ceny i możliwości przedłużenia gwarancji.

„Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planujemy w przyszłym roku” – poinformował Minkiewicz.

Jakie prace obejmie planowana inwestycja?

Jak podała GDDKiA, planowany odcinek od Piask do Dorohuczy o długości 9,8 km zaczynać się będzie na istniejącym węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany w ramach planowanej budowy drogi S17 Piaski - Łopiennik.

Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa S12 - wskazano - początkowo przebiegać będzie po północnej stronie obecnej drogi krajowej nr 12, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna.

W ramach inwestycji GDDKiA planuje budowę m.in. mostu, siedmiu przejść dla zwierząt i sześciu wiaduktów. Jak podano, trasa ominie tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo.

Minkiewicz przypomniał, że z pierwotnych planów wyłączono blisko 6-kilometrowy fragment planowanej drogi w rejonie planowanego węzła Dorohucza. Odnalezienie pod ziemią składowiska odpadów przemysłowych wiązać się będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej.

„Ogłosiliśmy już przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego fragmentu trasy” - dodał.

Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km.