W TVP nie będzie reklam? To może doprowadzić do ogromnych podwyżek

i

Autor: pixabay

Media

W TVP nie będzie reklam? To może doprowadzić do ogromnych podwyżek

2023-11-16 12:02

Naprawa mediów publicznych to jeden z kluczowych punktów, jakie znalazły się umowie koalicyjnej podpisanej przez Koalicję Obywatelską, Trzecią Drogę oraz Lewicę. Partie tworzące nową większość sejmową mają rozważać stworzenie telewizji publicznej bez reklam – podaje "Dziennik Gazeta Prawna". To może mieć fatalne konsekwencje dla reklamodawców.

TVP bez reklam?

Partie tworzące obecnie nową większość sejmową przymierzają się naprawy mediów publicznych. Jak dowiedział się Dziennik Gazeta Prawna, jednym z pomysłów koalicji ma być wycofanie TVP z rynku reklamowego.

Z informacji DGP wynika, że partie tworzące nową większość sejmową wciąż rozważają opcję telewizji publicznej bez reklam. "Stopniowe ograniczanie i docelowo wyeliminowanie ich z mediów publicznych przewiduje również program reformy przygotowany przez grupę ekspertów" – podaje DGP.

To może doprowadzić do ogromnych podwyżek

Taka rewolucja mogłaby sporo namieszać na rynku reklamowym, na co wskazują ekspertki, z którymi rozmawiał „Dziennik Gazeta Prawna". Ich zdaniem doprowadziłoby to do bardzo dużego wzrostu cen czasu antenowego w innych stacjach. Podwyżki mogłyby sięgnąć nawet kilkudziesięciu procent. Według ekspertek wycofanie reklam z TVP uderzyłoby najbardziej w takie branże, jak żywność, farmaceutyki, środki czystości i artykuły gospodarstwa domowego, ponieważ to one wydają najwięcej na reklamy w telewizji.

DGP podkreśla, że 80 proc. rynku reklamy telewizyjnej kontrolują stacje Polsat i TVN. Niespełna 20 proc. należy do telewizji publicznej. Po zapowiadanych zmianach rynek pozostawałby w rękach dwóch największych nadawców komercyjnych.

Tam zobaczysz najpiękniejsze zachody słońca

Młode aktorki i gwiazdy show TVP, TVN i Polsatu. Niezapomniani