Tramwaj do Górki Narodowej

i

Autor: Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

Wiadomości

Komunikacja miejska. Rewolucja na północy Krakowa? Pół miliona pasażerów w miesiąc

2023-10-06 8:39

Tramwaj do Górki Narodowej w Krakowie cieszy się ogromną popularnością wśród mieszkańców. Inwestycja pokazuje, jak bardzo północna część miasta potrzebowała lepszej komunikacji z centrum miasta. Tylko w pierwszym miesiącu z nowej linii tramwajowej skorzystało ponad pół miliona pasażerów. Czy możemy mówić o rewolucji w komunikacji miejskiej w Krakowie?

Komunikacja miejska w Krakowie. Tramwaj do Górki Narodowej cieszy się ogromną popularnością

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to jedna z największych w ostatnich latach inwestycji w krakowską komunikację miejską. Jak dotąd fatalnie skomunikowana i wiecznie zakorkowana północna część Krakowa zyskuje całkiem nowe oblicze. Od 4 września, kiedy tramwaje ruszyły w kierunku Górki Narodowej nowe linie cieszą się ogromną popularnością, co niestety przekłada się na przepełnienie składów. Krakowski magistrat poinformował, że w pierwszym miesiącu z nowej oferty komunikacyjnej w Krakowie skorzystało ponad 500 tys. pasażerów.

Nowa linia tramwajowa w Krakowie liczy łącznie 5,5 km i prowadzi od pętli Krowodrza Górka, położonej nieopodal ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego aż do północnych granic miasta, do będącej jeszcze w budowie pętli na Górce Narodowej. Tramwaje do Górki Narodowej ruszyły 4 września i od tego czasu na liniach nr 18 i 50 wykonały łącznie prawie 15 tys. kursów. Łączna liczba przejechanych na trasie kilometrów wynosi już ponad 62 tys. W dni powszednie na nowej linii jeżdżą 42 składy, a w weekend obsługuje ją 20 tramwajów.

Co ważne, niebawem ma zostać ukończona także sama pętla na Górce Narodowej. Po ukończeniu całej inwestycji do dyspozycji mieszkańców zostanie oddanych łącznie ponad 660 miejsc postojowych na trzech parkingach P+R. Dwa z nich już powstały – jeden przy pętli „Krowodrza Górka”, a drugi przy ul. Pachońskiego.

Kraków. Rewolucja drogowa w północnej części miasta

Rewolucja w północnej części Krakowa to nie tylko nowa linia tramwajowa. Warto przypomnieć, że miasto oddało już tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej, a także brakujący dotychczas odcinek ul. Pachońskiego. W układzie docelowym działają już także ulice, ścieżki rowerowe i chodniki w obszarze od ul. Wybickiego do ul. Banacha.

Należy zaznaczyć, że wciąż trwają prace nad rozbudową al. 29 Listopada, która po skończonym remoncie ma cechować się o wiele większą przepustowością, pozwalając zapomnieć o korkach, które dziś na północy Krakowa są przykrą codziennością. Kiedy inwestycja się zakończy? Jak przekazał nam niedawno Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich, rozbudowa al. 29 Listopada w Krakowie powinna zakończyć się do końca listopada lub początku grudnia 2023 roku. Prawdopodobnym terminem pozostaje koniec bieżącego roku.

Gdzie w Małopolsce mieszkańcy są najmłodsi? Kraków na szarym końcu zestawienia

Murator Remontuje: Jaką podłogę wybrać?
Materiał sponsorowany