Kładka rowerowa

i

Autor: Kuba Kusy

Pandemia wymusza zmiany. Ponad 60 milionów złotych na rozwój infrastruktury rowerowej

2020-12-10 18:31

Taką kwotę władze Krakowa zarezerwowały w projekcie przyszłorocznego budżetu miasta. Od wielu lat pieniądze na inwestycje rowerowe nie płynęły tak szerokim strumieniem.

Urzędnicy tłumaczą, że zmianę w podejściu do polityki transportowej po części wymusiła pandemia koronawirusa i przesiadka mieszkańców na dwa kółka. O tym, co ma szansę powstać w 2021 roku mówi Marcin Wójcik z Zarządu Transportu Publicznego.

Połowa z tej kwoty to pierwsza rata zapłaty kolejom, za kładkę, która powstanie przy moście łączącym Zabłocie z Kazimierzem. Jest plan przyspieszenia, czyli realizacji około 30 inwestycji w najbliższych latach. To między innymi południe al. 29 Listopada, dostosowanie do dużego ruchu rowerowego skrzyżowania ul. Powstańców Wielkopolskich, Powstańców Śląskich, Wielickiej i Limanowskiego. Tam musimy wymyślić, jak bezkolizyjnie pokonać to skrzyżowanie - wyjaśnia.

Marcin Hyła ze Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów przyznaje, że budżet jest spory.

To w dużej mierze pieniądze, których nie udało się wydać w poprzednich latach. Najważniejsza rzecz to prace projektowe i koncepcyjne. Kraków musi przygotować się do absorpcji środków z Funduszu Odbudowy, środków unijnych. Plany są ambitne, co pójdzie pierwsze do konceptualizacji to dopiero się okaże, ale parę sporych zadań jest - stwierdza. 

O tym, jakie pieniądze zostaną ostatecznie skierowane na inwestycje rowerowe zdecydują radni w głosowaniu nad budżetem miasta.

Ogromne pieniądze na rozwój infrastruktury rowerowej:
PlayStation 5 vs. Xbox Series X [PORÓWNANIE DODATKÓW] | ESKA XD - Blogier #9
Sonda
Czy studniówki powinny zostać odwołane?