Nowy bilet dobowy umożliwi integrację ruchu kolejowego z komunikacją miejską?

i

Autor: Wikipedia Najlepszym przykładem infrastruktury zaprojektowanej by łączyć komunikację miejską z kolejową jest estakada tramwajowa Płaszów.

Nowy bilet dobowy umożliwi integrację ruchu kolejowego z komunikacją miejską?

2022-02-16 14:58

Z pociągu prosto do tramwaju bez dodatkowego biletu? Krakowscy Radni pochylą się nad projektem uchwały integracji biletowej. Chodzi konkretnie o bilet dwudziestoczterogodzinny, który można zakupić na parkingach park and ride przy dworcach w gminach sąsiadujących z Krakowem. Bilet upoważni do przejazdu pociągiem i potem dalej tramwajem bądź autobusem.

Pierwszy krok do integracji biletów kolejowych i krakowskiej komunikacji miejskiej? Rada Miasta proceduje projekt uchwały honorowania biletów dobowych możliwych do zakupienia na parkingach park and ride przy małopolskich dworcach kolejowych. Bilet taki, jeśli projekt przejdzie, będzie obowiązywał również w krakowskich tramwajach i autobusach.

Oczywiście kolej w zamian za tę integrację, założenie jest takie, że przelewa nam kwotę 10 złotych od takiego biletu. Podobnie jak ma to miejsce dzisiaj u nas. Taki sam koszt jest na parkingach naszych miejskich typu Czerwone Maki, Kurdwanów czy Bieżanów - tłumaczy Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek.

Przewodniczący miejskiej komisji infrastruktury Jacek Bednarz zwraca uwagę, że Kraków od lat jest już przygotowany na taką integrację.

Kraków Płaszów i estakada tramwajowa, która powstała, jest takim elementem dogodnym. Dworzec kolejowy przebudowany Krzemionki i Podgórze też pokazują, że można by z tego korzystać - mówi.

Zgodnie z projektem uchwały jej zapisy wejdą w życie szybciej niż zwykle bo już w ciągu trzech dni od ogłoszenia w dzienniku urzędowym Województwa Małopolskiego.

Dworzec kolejowy w Piastowie