Justin Bieber

i

Autor: AKPA

H&M wycofuje ze sprzedaży produkty z wizerunkiem Justina Biebera

2022-12-22 14:53

Kolekcja ubrań i gadżetów z podobizną oraz fragmentami tekstów piosenek kanadyjskiego gwiazdora znika z oferty popularnej sieciówki po protestach artysty. Brand podtrzymuje, że nie doszło do złamania obowiązujących przepisów.

Muzyk zaapelował do fanów

Justin Bieber opublikował na Instagram Stories apel do fanów. Muzyk oburzył się na wykorzystanie jego wizerunku bez - jak zaznaczył - jego zgody. Na Instagramie opisał kolekcję, która obejmowała koszulki, swetry, torby i akcesoria telefoniczne, jako "śmieci" i zaapelował do fanów, by ich nie kupowali.

Sieć H&M złamała prawo?

W środę szwedzkie przedsiębiorstwo odzieżowe, reagując na kryzys wizerunkowy, wydało oświadczenie, że usunęło ze swojej oferty sporną linię produktów, a zrobiło to "z szacunku" dla artysty. Firma podkreśliła jednak, że wprowadzając kolekcję do obrotu nie złamała prawa.

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych licencjonowanych produktów i partnerstw, przedsiębiorstwo H&M przestrzegało odpowiednich procedur ich zatwierdzania - stwierdził rzecznik sieciówki, cytowany przez serwis BBC News.

Nie tylko Bieber

Kanadyjski artysta nie jest jedynym, który w ostatnich latach wszedł w konflikt z H&M. W 2018 roku The Weeknd - który już uzgodnił z przedsiębiorstwem wydanie oficjalnej kolekcji oraz raper G-Eazy zerwali współpracę z H&M, po tym jak marka opublikowała reklamę z czarnoskórym chłopcem ubranym w bluzę opatrzoną hasłem: "Coolest Monkey in the Jungle" ("Najfajniejsza małpa w dżungli"). Artyści, podobnie jak wielu innych odbiorców, uznali ją za rasistowską.

Świąteczne dekoracje w Krakowie