Koordynacja, organizacja i logistyka. Tym rzeczom służy centrum informacyjne "Połączeni dla Ukrainy", które od niedzieli prowadzi w Krakowie Szlachetna Paczka. Chodzi o infolinię oraz skrzynkę mailową, na które można zgłaszać chęć pomocy Ukraińcom. Dowiemy się jaki typ pomocy i gdzie jest najbardziej potrzebny.
Ktoś ma 10 telefonów komórkowych i nie wie gdzie je teraz zanieść, żeby one od razu mogły zacząć służyć. Może do nas zadzwonić, my go w takie miejsce skierujemy. Ktoś chce przygotować ciepły posiłek, albo chce się udać na granicę, ale nie wie w którym miejscu to jest aktualnie najbardziej potrzebne ani gdzie takich informacji szukać. Nasi konsultanci będą w stanie mu pomóc - mówi koordynator projektu Konrad Kruczkowski.
Działacze Szlachetnej Paczki zauważyli już dawno, że instytucjonalne, państwowe formy komunikacji w tym zakresie są niewystarczające.
Istnieje strona internetowa pomagamukrainie.gov.pl, tam te informacje też są aktualizowane, ale większość tej wymiany informacji dzieje się w Internecie. Na granicy bardzo trudno z zasięgiem do cyfrowych rozwiązań, łatwiej jest zadzwonić. Po drugie wciąż jest cała masa osób, która chce pomóc, chce się zaangażować. Dużo łatwiej jest im sięgnąć po telefon i dostać informację tu i teraz - mówi Konrad Kruczkowski.
Centrum informacyjne działa codziennie od 10:00 do 21:00. Numer infolinii to 12 333 71 08. Od momentu uruchomienia infolinii konsultanci Szlachetnej Paczki przyjmują kilkadziesiąt telefonów dziennie.