Trasa Siekierkowiska nie prowadzi już znikąd - donikąd

2006-11-21 11:18

Trzypoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowanie Trasy Siekierkowskiej z Wisłostradą oraz lepszą komunikację z Ursynowa do Wawra i Śródmieścia - wszystko to zapewnia oddany dziś do użytku Węzeł "Czerniakowska".

Trzypoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowanie Trasy Siekierkowskiej z Wisłostradą oraz lepszą komunikację z Ursynowa do Wawra i Śródmieścia - wszystko to zapewnia oddany dziś do użytku Węzeł "Czerniakowska". Kilkanaście minut po oficjalnym otwarciu węzła przejechały nim pierwsze samochody. Jak powiedziała wiceprezydent Warszawy Doroty Safian od dzisiaj Trasa Siekierkowska przestaje już być "piękną ulicą, prowadzącą znikąd - donikąd". Życzyła mieszkańcom Warszawy dobrej jazdy po tej drodze i przypomniała o ograniczeniu prędkości - 50 km na godz. "Jest to najbardziej nowoczesne skrzyżowanie w Warszawie" - powiedział prezes firmy wykonującej inwestycję Budimex Dromex, Stefan Assanowicz. Według niego, jest to również najbezpieczniejsze skrzyżowanie w Warszawie m.in. dzięki barierom energochłonnym i systemowi zabezpieczeń. Zastosowano tu najnowocześniejszy tryb nawierzchni. Na estakadach węzła Czerniakowska ustawiono łącznie ponad 2,5 tys metrów ekranów akustycznych, chroniących mieszkańców przed hałasem. Według Safian, w kolejnym etapie będzie realizowane, zgodnie z zamierzeniami, połączenie do ulicy Marsa. Bardziej odległa perspektywa to węzeł na Marsa przy Płowieckiej; obecnie miasto wykupuje działki, żeby tę inwestycję zrealizować. "Zastanawiamy się nad poprawą funkcjonalności tej inwestycji po stronie wawerskiej. Uważamy, że byłoby sensowne włączyć do tej inwestycji wiadukt nad ulicą Płowiecką. To mogłoby ruszyć jeszcze w tym roku" - powiedziała Safian. Według niej, budowa trasy ma się zakończyć w 2006 r. Dotychczasowa wartość inwestycji w ramach Trasy Siekierkowskiej to 124,5 mln euro, w tym roboty mostowe - 68 mln euro.