ESKA odnotowała najwyższy przyrost słuchalności spośród wszystkich stacji radiowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jej zasięg dzienny wzrósł z 4,99% do 5,93%, udział w rynku podniósł się z 3,61% do 5,11%. (SMG/KRC Poland SA, X-XII'01 - X-XII'02, TG: 15+). Oznacza to wzrost zasięgu dziennego o 18% i udziału w rynku aż o 42%(!) w ciagu roku.
Szczególnie dużo ESKA zyskała w swojej grupie docelowej. Wśród słuchaczy w wieku 15-39 lat, ESKA jest trzecim radiem w Polsce za RMF FM i Radiem Zet. Jej zasięg dzienny wynosi 9,68% a udział w rynku 7,71% (SMG/KRC Poland SA, X-XII'01 - X-XII'02, TG: 15+).
Przy porównaniu rocznej kumulacji słuchalności w 2001 i 2002 roku ESKA odnotowuje najwyższy po RMF FM przyrost wyników. Udało nam się wyprzedzić sieć stacji AGORY i Polskie Radio Program 3.
Projekt Radiowy ZPR, (którego część stanowi Radio ESKA,) obejmuje 24 stacji. 21 stacji należy do sieci Radia ESKA i gra muzykę w formacie CHR, zgodnie z hasłem "Hity na czasie". ESKI słuchają ludzie w wieku 15-39 lat. Pozostałe 3 stacje ( w tym jedna w trakcie uruchamiania) tworzą zalążek sieci SUPER FM. Wykorzystują format EL (Easy Listening). Grają muzykę z lat 70-90. Koncentrują sie na słuchaczach 25-45 lat. Wszystkie stacje poruszają się w obrębie określonego formatu, ramówki i grupy docelowej. Mają jednak dużą swobodę w realizacji programu.
Uwzględniają specyfikę i potrzeby rynku, na któym działają. Wszystkie stacje mają dostęp do badań rynkowych. Korzystają z porad konsultanta.
Zatrudnienie na pełny etat znalazło u nas 480 osób. Kolejne 120, to nasi wspólpracownicy.
Nasze przychody z reklamy w 2002 roku wyniosły blisko 71 mln PLN, o 36% więcej niż rok wcześniej (źródło: Expert Monitor, I-XII'02).
ESKA TRZECIA W POLSCE W 2002 ROKU
2006-11-21
11:18
ESKA odnotowała najwyższy przyrost słuchalności spośród wszystkich stacji radiowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.