250 – procentowy wzrost udziału w rynku zanotowało w ciągu minionego roku Radio Eska Śląsk
(99,1 MHz) w grupie słuchaczy w wieku 15-34 lata – wynika z ostatnich danych Radio Track. Tym samym Eska Śląsk jest w tej grupie wiekowej stacją numer 1. wśród lokalnych rozgłośni radiowych w Aglomeracji Śląskiej. Wyprzedziła Radio Planeta, które od kilku lat było na Śląsku niepokonanym liderem wśród stacji ukierunkowanych na młodego słuchacza.
Udział w rynku Eski Śląsk wzrósł w grupie docelowej 15-34 lata z 4,09 proc. (III-V 2003) do 14,34 proc. (III-V 2004).
ZMIANA Udział w rynku, 15-34, Aglomeracja Śląska III-V'03 II - IV'04 III - V'04 do poprzedniego roku do poprzedniej fali Radio RMF FM 42,79% 37,10% 38,08% -11,02% 2,63% Radio Eska 99,1 (Katowice) / do 2003-09 Radio Eska Rezonans 99,1 FM 4,09% 11,52% 14,34% 250,23% 24,49% Radio Planeta 95,1 FM (Bytom) 15,83% 13,91% 12,40% -21,67% -10,85% Radio Zet 7,57% 8,95% 8,16% 7,75% -8,85% Polskie Radio Program 3 3,73% 5,59% 4,45% 19,21% -20,36% Radio Blue FM 94,5 (Katowice) / do 2003-01 Radio 94,5 TOP FM 4,22% 3,79% 4,10% -2,80% 8,27% Radio Flash (Katowice) 2,99% 2,71% 3,71% 24,31% 36,95% Złote Przeboje Karolina 91,2 FM (Katowice) / do 2003-12 Radio Karolina (Katowice) 4,53% 2,85% 2,59% -42,81% -8,92% Radio Plus Gliwice 1,40% 3,68% 2,49% 78,22% -32,16% Radio eM 107,6 FM (Katowice) 0,46% 0,18% 1,77% 286,61% 897,23% Radio Piekary 1,03% 2,08% 1,67% 61,43% -19,76% Polskie Radio Program 1 1,05% 1,40% 1,01% -3,63% -27,61% Polskie Radio Katowice 1,10% 0,61% 0,54% -50,91% -11,13% Radio Track; SMG/KRC a Millward Brown Co.; udział w rynku; TG:15-34; Aglomeracja Śląska; fale: III-V 2003, III-V 2004
Obecna pozycja Eski Śląsk to wynik zmian przeprowadzonych w ciągu kilku ostatnich miesięcy na antenie stacji. – Program został dopracowany tak, by dostosować go do potrzeb słuchaczy. Nasz obecny sukces nie byłby możliwy, gdyby nie rzetelna praca całego zespołu programowego śląskiej Eski – mówi Michał Czernek, dyrektor programowy stacji.
Wzrost liczby słuchaczy to także wynik ubiegłorocznego zwiększenia zasięgu technicznego Eski Śląsk. Jesienią 2003 roku zmieniono lokalizację nadajnika, dzięki czemu program stacji dociera obecnie do ludzi mieszkających nawet czterdzieści kilometrów od Mysłowic. – To spowodowało, że liczba naszych potencjalnych słuchaczy wzrosła trzykrotnie: z czterystu tysięcy do miliona dwustu tysięcy – mówi Michał Czernek.
Zwiększenie udziału w rynku w Aglomeracji Śląskiej świadczy o powodzeniu akcji promocyjnej przeprowadzonej przez Radio Eska Śląsk. W siedmiotygodniowej zabawie pod hasłem „Wielkie przełączenie” słuchacze mogli wygrać wycieczki zagraniczne, gotówkę, bilety na koncert zespołu Metallica. – To właśnie dzięki tej akcji dowiedzieliśmy się, co słuchacze chcą zmienić na naszej antenie. Na tej podstawie udało się nam zbudować najlepsze radio na Śląsku, czego potwierdzeniem są wyniki słuchalności naszej rozgłośni – mówi Michał Czernek.
Radio Eska Śląsk należy do Grupy Radiowej Radio Eska, którą tworzą 22 stacje lokalne stacje radiowe. Nadają one program w następujących miastach: Bełchatów, Białystok, Bydgoszcz, Kielce, Kraków, Kalisz/Ostrów, Piła, Opole, Olsztyn, Leszno, Lublin, Łódź, Radom, Poznań, Toruń, Trójmiasto (Radio Hit FM),Wrocław, Warszawa, Zielona Góra, Szczecinek, Gorzów i Aglomeracja Śląska.
Format muzyczny Radia Eska to CHR (Contemporary Hits Radio).
--------------------------------------------------------------------------------
Dodatkowych informacji udziela
Beata Goczał, specjalista ds. PR Projektu Radiowego Radio Eska, Gold FM i Time,
0 694 404 019
Wzrost wyników słuchalności Eski Śląsk
2006-11-21
11:18
Eska Śląsk zwiększa udział w rynku w Aglomeracji Śląskiej!