Stracił oszczędności życia. Mieszkaniec powiatu świeckiego został oszukany przez fałszywego brokera

2022-12-19 14:13
policja grudziadz swiecie
Autor: Łukasz Piekarski

Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa. Fałszywy broker miał pomóc mieszkańcowi powiatu świeckiego w zainwestowaniu i pomnożeniu oszczędności. Efekt był jednak odwrotny, a mężczyzna stracił ponad 12 tys. złotych.

Po raz kolejny oszuści wykorzystali brak wymaganej ostrożności w sieci. Do świeckiej komendy stawił się 77-letni mieszkaniec powiatu. Mężczyzna został oszukany na kwotę ponad 12 tysięcy złotych.

Tym razem poszkodowany, zachęcony ogłoszeniem wystawionym na portalu społecznościowym, nawiązał kontakt z brokerem, który zaproponował inwestycję pieniędzy w akcje. Mężczyzna nieświadomy tego, że może paść ofiarą oszusta, zgodził się na przelew pieniędzy. I tak początkowo przelał na wskazane przez oszusta konto niemal 1000 zł - mówi Joanna Tarkowska z KPP w Świeciu.

Następnie oszust namówił 77-latka do zainstalowania określonego oprogramowania.

Otworzyła się wówczas furtka, ponieważ wszedł w posiadanie danych konta bankowego. Dzięki temu mógł wykonywać na nim operacje. W rezultacie oszust wyprowadził z konta wszystkie oszczędności mężczyzny - dodaje policjantka.

Jak się okazuje - to nie pierwszy taki przypadek. W ten sam sposób, w styczniu, 47-latek z powiatu świeckiego, mieszkający obecnie za granicą, stracił 24 tys. funtów. W sierpniu 50-letni mężczyzna, chcąc zainwestować, „pozbył się” z konta 147 tysięcy złotych. Natomiast 41-latek, dając się oszukać, stracił z oszczędności ponad 7 tys. złotych, a drugie tyle będzie musiał spłacać, ponieważ oszust zaciągnął pożyczkę na jego konto.

Policjanci apelują - co robić by nie paść ofiarą oszustwa?
  • Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do Internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych.
  • NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych.
  • Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV.
  • Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do Ciebie pisze.
  • Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych.
  • Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków.
  • Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
  • Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała Tobie wiadomość.
  • Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania.
  • Kieruj się zdrowym rozsądkiem.

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: grudziadz@eska.pl

Odebrał pieniądze wyłudzone przez oszusta. Poznajesz tego mężczyznę?
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE