autobus przegubowy

i

Autor: Urząd Miejski w Grudziądzu Testy autobusu przegubowego w Grudziądzu potrwają trzy tygodnie. Pojazd kursować będzie m.in. na plaże w Rudniku

Autobus przegubowy wozić będzie pasażerów w Grudziądzu. TaborMZK wzbogaci nowoczesny pojazd ale na razie tylko testowo

2020-08-05 12:27

Jazdy testowe autobusem przegubowym Mercedes-Benz Conecto G w MZK Grudziądz rozpoczną się 6 sierpnia. Potrwają do 28 sierpnia br. Autobus będzie testowany na wszystkich liniach w mieście, głównie wspomagając najbardziej obciążone kursy m.in. linię R w weekendy.

Nowoczesny, bezpieczny i komfortowy dla pasażerów autobus miejski marki Mercedes-Benz jest wyposażony w silnik o pojemności skokowej 10677 cm3, spełniający normę Euro 6 o mocy 265 KW. Oraz zabudowany systemem detekcji i automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika. Wyposażony jest w czterobiegową skrzynię oraz moduł rekuperacyjny. Jest autobusem w pełni klimatyzowanym oraz poza miejscami pasażerskimi posiada również miejsca do przewozu osób podróżujących na wózkach inwalidzkich lub wózku dziecięcym.

W testowanym autobusie bardzo duży nacisk po raz kolejny postawiono na bezpieczeństwo. Udoskonalona konstrukcja nadwozia w jeszcze lepszym stopniu chroni pasażerów w razie uderzenia bocznego. Również w przypadku najechania na przeszkodę lub poprzedzający pojazd wzmocniona część frontowa autobusu minimalizuje skutki wypadku i chroni kierowcę.

W autobusie tym został zastosowany asystent kierowcy, wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka konieczność. Jest to zupełna nowość w segmencie autobusów miejskich. Jego główna zasada działania polega na tym, że w sytuacjach wyjątkowych, gdy np. na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe lub pełne hamowanie autobusu.

Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest system wspomagający kierowcę podczas skręcania. Zastosowanie dwóch czujników radarowych pozwala na monitorowanie przestrzeni po prawej stronie autobusu. Kierowca ostrzegany jest podczas manewru skręcania o możliwości wystąpienia kolizji z nadjeżdżającymi cyklistami, samochodami, poruszającymi się pieszymi, jak również przeszkodami stacjonarnymi.

W autobusie może podróżować jednocześnie 38 pasażerów na miejscach siedzących i 103 na miejscach stojących.

Grupa Speed i kolejni nieodpowiedzialni kierowcy