Szansa na połączenie kolejowe Skwierzyna - Międzychód

2021-07-15 15:52
Gorzów: stacja Skwierzyna
Autor: Stiopa/wikimedia.org Dworzec kolejowy w Skwierzynie.

Modernizacja linii kolejowej 363 została zgłoszona do programu rządowego Kolej plus. Szacowany koszt inwestycji to 94 mln zł. Marszałek województwa lubuskiego zaoferował, że pokryje wkład własny, czyli 14 mln zł. Niestety upadł pomysł odnowienia linii kolejowej łączącej Gorzów z Myśliborzem. Inwestycja okazał się za droga.

Połączenie Skwierzyny z Międzychodem trochę bliżej. ​Marszałek województwa lubuskiego jest gotowy współfinansować modernizację linii kolejowej 363, która biegnie między Skwierzyną a Międzychodem. Inwestycja ma być przeprowadzona w ramach rządowego programu Kolej plus. PKP PLK oszacowało koszt remontu na 94 mln zł co oznacza, że województwo musi dołożyć 14 mln.

Ze względu na koszty upadł z kolei pomysł odtworzenia połączenia Gorzów - Myślibórz. PKP oszacowało inwestycję na ponad 1 miliard złotych. To oznacza, że samorządy województw lubuskiego i zachodniopomorskiego musiałyby wysupłać blisko 160 mln zł. To ponad możliwości obu regionów.

Czy modernizacja linii kolejowej Skwierzyna Międzychód dojdzie do skutku dowiemy się w lutym.

Program kolej plus zakłada odtwarzanie połączeń miedzy niewielkimi miejscowościami powyżej 10 tys. mieszkańców, a miastami wojewódzkimi.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE