Kolejne ulice z twardą nawierzchnią

i

Autor: UM Bydgoszcz

Kolejne ulice zyskają twardą nawierzchnię. Ale najpierw odbędą się konsultacje z mieszkańcami!

2021-02-21 20:07

Kolejnych 9 bydgoskich ulic o łącznej długości 3 kilometrów zyska twardą nawierzchnię. Projektanci przygotowali wstępne dokumentacje, teraz będą mogli je ocenić mieszkańcy Bydgoszczy. Konsultacje rozpoczną się 24 lutego.

Koncepcje budowy opracowane zostały dla następujących ulic:

ul. W. Bortnowskiego, (Stary Fordon)

ul. Gościeradzka, (Piaski)

ul. Gradowa, (Czyżkówko)

ul. Odrzańska, (Brdyujście)

ul. Platynowa, (Osowa Góra)

ul. Podhalańska, (Szwederowo)

ul. Rajdowa, (Smukała-Opławiec-Janowo)

ul. Wejherowska, (Miedzyń-Prądy)

ul. Wycieczkowa, (Smukała-Opławiec-Janowo)

Konsultacje odbędą się w terminie od 24 lutego do 22  marca br. Będą miały zasięg ogólnomiejski, skierowany do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy. Swoje opinie mieszkańcy będą mogli wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej (w wersji elektronicznej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/ulice) lub przekazać na adres ZDMiKP (ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz).

Dodatkowo w dniu 3 marca o  godz. 17.00 odbędzie się spotkanie on-line dla mieszkańców na profilu Bydgoskie Konsultacje na facebooku:  www.facebook.com/bydgoskiekonsultacje.

Pieszojezdnia na ul. Rajdowej

Ulica Rajdowa, na odcinku ok.  200 metrów, została zaprojektowana jako pieszojezdnia z betonowej kostki. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojść do posesji. Wytyczonych zostanie też kilka miejsc postojowych. Żeby ograniczyć prędkość pojazdów na ulicy zaplanowano wyniesione skrzyżowanie na połączeniu z Letniskową. 

Budowa ul. Wycieczkowej

Ulica Wycieczkowa  została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Natomiast łączniki równoległe do ul. Sanatoryjnej obsługujące posesje oddalone od głównego przebiegu drogi ustabilizuje geokrata. Wzdłuż jezdni zaplanowano 12 miejsc postojowych. Łączna długość utwardzonej jezdni i łączników to ponad 400 metrów. Obie ulice: Wycieczkowa i Rajdowa łączą się z utwardzoną wcześniej ul. Sanatoryjną ułatwiając dojazd do dużej liczby posesji.

Ul. Wejherowska dla pieszych i samochodów

Ulica Wejherowska  łącząca Nakielską ze Spacerową  zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powstanie parking,  wyznaczonych zostanie również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Ulica będzie wyposażona w progi zwalniające, nowe oświetlenie oraz wpusty do kanalizacji deszczowej

Ul. Podhalańska z parkingami

Duże zmiany zajdą wokół ul. Podhalańskiej na Szwederowie. Koncepcja zakłada utwardzenie końcowego odcinka tej ulicy o długości około 170 metrów, który umożliwia m.in. dojazd do bloków z numerami 8 i 10. Ulica zyska twardą nawierzchnię i dobudowane zostaną miejsca parkingowe. Wybudowany zostanie nowy kanał deszczowy, do którego podłączone zostaną wpusty uliczne. Wymienione zostanie również oświetlenie. Powstaną też fragmenty chodników.

Pieszojezdnia do bloków na ul. Odrzańskiej

Wzdłuż ulicy o długości prawie 170 metrów powstanie 10 miejsc postojowych. Ukształtowanie terenu wiąże się z umocnienie skarp przylegających do ulicy płytami ażurowymi. Przebudowane zostanie oświetlenie, a deszczówka będzie odprowadzana do istniejącej kanalizacji deszczowej. Nowa ulica ułatwi m.in. dojazd do zespołu budynków komunalnych wybudowanych w ciągu ostatnich lat. 

Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami

Na Osowej Górze planowane jest utwardzenie ul. Platynowej pomiędzy ulicami Kruszyńską i Ptasią, która została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstanie na długości 210 metrów. Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej będą miały formę wyniesioną, co poprawi bezpieczeństwo. 

Ul. Gradowa z utwardzonymi sięgaczami

Dużo zmian planowanych jest w obrębie ul. Gradowej. Projektanci zaproponowali utwardzenie wszystkich sięgaczy odchodzących od ulicy. W związku z tym koncepcja zakłada budowę pieszojezdni o łącznej długości ponad 600 metrów.  Zarówno na głównym ciągu jak i na sięgaczach budowane będą też zatoki postojowe. Część skrzyżowań otrzyma formę wyniesioną. 

Ul. Gościeradzką w kostce i ażurach

Koncepcja budowy ul. Gościeradzkiej zakłada budowę pieszojezdni z kostki betonowej pomiędzy ul. Smukalską o końcem zabudowy (posesja nr 57). Dalszy odcinek w kierunku ul. Piaski, utwardzony zostanie płytami ażurowymi. Łącznie utwardzony zostanie odcinek o długości około 600 metrów. Na skrzyżowaniu z ul. Zbrachlińską funkcjonuje już mini rondo z dojazdami. Nowe skrzyżowania z Wąwelską i Niewieścińską otrzymają formę wyniesioną.

Ulica W. Bortnowskiego dla pieszych i samochodów

W Starym Fordonie twardą nawierzchnię zyska ulica W. Bortnowskiego na odcinku od ul. Wyzwolenia do Dorodnej. Nowa pieszojezdnia o długości około 250 metrów zapewni wygodny dojazd do szeregowców po południowej stronie ulicy oraz nowych bloków BTBS ulokowanych po stronie północnej. Po stronie północnej zbudowane zostaną miejsca postojowe. Skrzyżowania z ulicami Powstania Styczniowego i Dorodną otrzymają formę wyniesioną.