Nowe inwestycje PKP Intercity

i

Autor: Materiały prasowe Nowe inwestycje PKP Intercity

PKP Intercity planuje zmiany. Zobacz, co się zmieni do 2030 roku!

2021-01-15 7:06

19 mld zł na inwestycje taborowe i poprawę komfortu podróży, a także częstsze kursy na najważniejszych trasach - to efekt długoletniej umowy podpisanej przez PKP Intercity z ministerstwem infrastruktury.

Umowa zostałą podpisana na lata 2021 – 2030.

 - W najbliższych latach będziemy świadkami bardzo dużych zmian na rynku transportu. Zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu, sektor ten ma dokonać 90% redukcji emisji do 2050 r., zapewnionej w ramach inteligentnego, konkurencyjnego, bezpiecznego i dostępnego systemu transportowego. Rozwój kolei w sposób naturalny wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ład - deklaruje Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Będzie nie tylko bardziej ekologicznie, ale też komfortowo. Kolej ma dotrzeć nawet tam, gdzie do tej pory nie było stacji. Zwiększy się więc liczba pasażerów, która w 2030 roku może sięgnąć 74 milionów.

Nowa umowa umożliwi wzrost liczby połączeń uruchamianych rocznie przez PKP Intercity w kolejnych latach – z 120 tysięcy pociągów w 2021 roku do ponad 196 tysięcy w 2030 roku, co stanowi wzrost o 64%. Przedstawiciele PKP Intercity deklarują, że wykorzystają zmodernizowane trasy, a tym samym zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów PKP Intercity na głównych trasach, w tym: Warszawa – Białystok, Warszawa – Lublin, Warszawa – Radom – Kielce – Kraków, Warszawa – Częstochowa, Poznań – Szczecin, na których pociągi będą kursować co godzinę. Mało tego, Warszawę i Łódź, a także Kraków z Poznaniem przez Katowice i Wrocław będą łączyć pociągi kursujące częściej niż raz na godzinę.

Nowa umowa PSC umożliwi inwestycje taborowe na kwotę ponad 19 mld zł w latach 2021-2030. PKP Intercity zakupi nowy tabor, zapewniający komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania oraz spełniający rosnące wymagania podróżnych. Planowane inwestycje obejmują m.in.:

  • zakup 38 składów wagonowych, piętrowych typu push-pull do obsługi połączeń międzyaglomeracyjnych (np. Warszawa - Łódź, Kraków – Katowice) wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi dostosowanych do prędkości 200 km/h;
  • zakup ponad 500 nowych wagonów, dostosowanych do prędkości nie mniejszej niż 200 km/h;
  • modernizację blisko 500 wagonów kursujących z prędkością 160 km/h i 200 km/h;
  • zakup 63 (+ opcja 32) lokomotyw wielosystemowych prowadzących pociąg z prędkością 200 km/h;
  • zakup 16 lokomotyw hybrydowych; spalinowo – elektrycznych o prędkości maksymalnej w trakcji elektrycznej 160 km/h i w trakcji spalinowej 120 km/h;
  • zakup 20 składów zespolonych o napędzie hybrydowym i prędkości max. do 160 km/h.

- Kolej to środek transportu, na którym zawsze będzie można polegać i dlatego stanie się pierwszym wyborem pasażerów przy długodystansowych podróżach – podsumowuje Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

POSŁUCHAJ: Pociąg retro na stacji w Tuchowie
Pociąg wyhamował w ostatniej chwili. To cud, że nikt nie zginął