MPK rozpoczyna badanie stanu wrocławskich torowisk

2020-02-28 15:27
Środek tramwaju wyposażonego w maszyny
Autor: Łukasz Ekiert

Na ulice wyjechał tramwaj wyposażony w specjalne czujniki, które będą bardzo dokładnie mierzyć stan torów i sieci trakcyjnej. W czujniki został wyposażony tramwaj MPK o numerach bocznych 2907. Pracownicy firmy będą mierzyć m.in. zużycie torów tramwajowych, łuki, rozstaw szyn i wysokość zawieszenia sieci trakcyjnej. Na podstawie tej analizy MPK dokona ewentualnych korekt planów remontowych torowisk.

Głównym powodem badania jest bezpieczeństwo.

- Stwierdzenie stanu aktualnego sieci tramwajowej we Wrocławiu, miejsc gdzie trzeba coś naprawić. Chodzi o bezpieczeństwo i płynność ruchu plus te dane można przekazać przyszłym producentom tramwajów, żeby swoje tramwaje dopasowali do sieci tramwajowej, czy geometrii toru, tutaj we Wrocławiu - mówi Tomasz Winkler z firmy wykonującej badanie

Za kilka tygodni MPK będzie miało wszystko czarno na białym.

- Będziemy wiedzieli jaki tak naprawdę jest stan naszych torów, które wymagają szybkiej interwencji, które mogą poczekać, a które są w doskonałym stanie. Myślę, że to będzie najlepsza diagnoza tego z czym się musimy zmierzyć. Za trzy lata nasze tory będą w zupełnie innym miejscu, prosimy o czas - wyjaśnia Krzysztof Balawejder prezes MPK Wrocław

Tramwaj z czujnikami wyjechał na ulice Wrocławia o godzinie 12.30 w piątek i będzie analizował torowiska oraz sieć trakcyjną do niedzieli. Łącznie skontrolowanych zostanie 200 km torowisk.

MPK ma poznać wyniki analizy w ciągu sześciu tygodni.

Więcej o badaniu w materiale reportera Radia ESKA Łukasza Ekierta
Specjalny tramwaj zbada tory we Wrocławiu
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE