Środek tramwaju wyposażonego w maszyny

i

Autor: Łukasz Ekiert

MPK rozpoczyna badanie stanu wrocławskich torowisk

2020-02-28 15:27

Na ulice wyjechał tramwaj wyposażony w specjalne czujniki, które będą bardzo dokładnie mierzyć stan torów i sieci trakcyjnej. W czujniki został wyposażony tramwaj MPK o numerach bocznych 2907. Pracownicy firmy będą mierzyć m.in. zużycie torów tramwajowych, łuki, rozstaw szyn i wysokość zawieszenia sieci trakcyjnej. Na podstawie tej analizy MPK dokona ewentualnych korekt planów remontowych torowisk.

Głównym powodem badania jest bezpieczeństwo.

- Stwierdzenie stanu aktualnego sieci tramwajowej we Wrocławiu, miejsc gdzie trzeba coś naprawić. Chodzi o bezpieczeństwo i płynność ruchu plus te dane można przekazać przyszłym producentom tramwajów, żeby swoje tramwaje dopasowali do sieci tramwajowej, czy geometrii toru, tutaj we Wrocławiu - mówi Tomasz Winkler z firmy wykonującej badanie

Za kilka tygodni MPK będzie miało wszystko czarno na białym.

- Będziemy wiedzieli jaki tak naprawdę jest stan naszych torów, które wymagają szybkiej interwencji, które mogą poczekać, a które są w doskonałym stanie. Myślę, że to będzie najlepsza diagnoza tego z czym się musimy zmierzyć. Za trzy lata nasze tory będą w zupełnie innym miejscu, prosimy o czas - wyjaśnia Krzysztof Balawejder prezes MPK Wrocław

Tramwaj z czujnikami wyjechał na ulice Wrocławia o godzinie 12.30 w piątek i będzie analizował torowiska oraz sieć trakcyjną do niedzieli. Łącznie skontrolowanych zostanie 200 km torowisk.

MPK ma poznać wyniki analizy w ciągu sześciu tygodni.

Więcej o badaniu w materiale reportera Radia ESKA Łukasza Ekierta
Specjalny tramwaj zbada tory we Wrocławiu