W ramach tego projektu zaplanowane są dwie linie kolejowe - S4 oraz S40. Pierwsza z nich będzie kursować 7 dni w tygodniu, druga jedynie w dni powszednie.
- S4 dolecowo poruszałaby sie po stacjach: Piaseczno, Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska, Legionowo, Wieliszew, Zegrze Południowe. S40 byłaby za to dostępna na skróconej trasie Piaseczno - Warszawa Główna - mówi Karol Adamaszek Rzecznik Prasowy z Szybkiej Kolei Miejskiej.
Miejska spółka jest już gotowa na pierwszy przejaz, czeka ona jednak teraz na prace PKP PLK.
- W zależności od tego kiedy skończą się prace remontowe (szczególnie na Warszawa Zachodnia), wtedy będziemy mogli puścić dwa połączenia do Piaseczna - Dodaje Adamaszek.
Takie kolejowe rozwiązanie poszerza możliwości dostania się z Piaseczna do Warszawy.
- Jest to zmiana jakościowa. Mieszkańcy uważają, że to takie symboliczne przejście i włączenie w transport publiczny Warszawy, w którym w sumie od dawna jesteśmy, ponieważ jesteśmy w jednym systemie biletowym -Podkreśla Daniel Putkiewicz Burmistrz Piaseczna.
Jeśli wszystko pójdzie z planem pierwszy przejazd na trasie Warszawa - Piaseczno nastąpi w marcu 2022 roku. A na Szybką Kolej Miejską w drugą stronę z Warszawy - nad Zegrze też będziemy musieli poczekać. Tam dojedziemy dopiero jednak z końcem przyszłego roku.