W Warszawie błoto, poza nią asfalt. Tak wygląda ścieżka rowerowa nad Kanałem Żerańskim

2022-07-25 10:05
Droga rowerowa nad Kanałem Żerańskim - granica Warszawy
Autor: Fundacja Park Przy Szkole Tak wygląda z perspektywy roweru granica gminy Nieporęt z Warszawą

Gdy kończy się Warszawa, zaczyna się asfalt - tak wygląda popularna ścieżka rowerowa nad Kanałem Żerańskim. Mieszkańcy Białołęki właśnie zdecydowali, że w przyszłym roku nawierzchnia pojawi się także po stołecznej stronie.

Gdy pogoda dopisuje, mieszkańcy Białołęki i innych dzielnic Warszawy ruszają rowerami nad Kanał Żerański. Wiodąca wzdłuż jego brzegu ścieżka staje się wówczas jedną z najpopularniejszych w mieście, ale jej stan pozostawia bardzo wiele do życzenia.

Rowerem nad Zalew Zegrzyński

Prowadząca nad Zalew Zegrzyński ścieżka to w praktyce szutrowa droga, trudno dostępna dla rowerów na cienkich oponach czy hulajnóg elektrycznych. Gdy tylko przekraczamy granicę Warszawy, ścieżka zmienia się w asfaltową drogę z prawdziwego zdarzenia. Odcinek biegnący przez gminę Nieporęt powstał w 2020 roku i kosztował 10 mln zł. Dziś budzi zazdrość wielu sąsiadów z Białołęki.

Czytaj także: Na Tarchominie powstanie nowa podstawówka. Budynek ma być dumą Białołęki

W czerwcowym głosowaniu nad budżetem obywatelskim mieszkańcy mogli wybrać projekt zakładający wyasfaltowanie przynajmniej półkilometrowego odcinka ścieżki, której towarzyszyłby chodnik. Sebastian Gut z Fundacji Park Przy Szkole zaproponował, by w pierwszej kolejności powstał fragment od granicy z gminą Nieporęt do ul. Długorzecznej. Pomysł spodobał się aż 2977 osobom, co w skali budżetu obywatelskiego Białołęki jest doskonałym wynikiem.

Zmiany w przyszłym roku

- Projekt zakłada wykonanie wygodnej, bezpiecznej i nie wykluczającej żadnej grupy użytkowników infrastruktury stanowiącej logiczną kontynuację inwestycji, jaka powstała po stronie gminy Nieporęt - wyjaśnia Sebastian Gut. - Jest szansa, że w tym roku zostaną wykonane obrzeża i podbudowa, zaś w 2023 roku docelowa nawierzchnia: asfalt na drodze rowerowej i ciągu pieszo-rowerowym oraz płyty chodnikowe na ciągu pieszym. Przewidziany na budowę budżet to 700 tys. zł. Jeśli inwestycja będzie prowadzona bez opóźnień, rowerzyści i spacerowicze skorzystają z niej najpóźniej pod koniec przyszłego roku.

Warszawa. Bulwary Wiślane lśnią czystością! Wielkie sprzątanie nad Wisłą
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE