Oto jedna z głównych ulic 130-tysięcznej dzielnicy. Brakuje nawet chodników

Choć ulicą Białołęcką na warszawskiej Białołęce jeżdżą tysiące mieszkańców, droga wciąż nie może doczekać się przebudowy. Brakuje drogi dla rowerów i hulajnóg, porządnego odwodnienia, a nawet normalnych chodników. Intensywna deweloperka sprawia, że miasto nie nadąża z remontami i budową ulic.

Ulica Białołęcka to jedna z najbardziej ruchliwych dróg 130-tysięcznej warszawskiej Białołęki. Dzielnica o najniższej średniej wieku wciąż pozostaje placem budowy, przy czym powstają prawie wyłącznie bloki mieszkalne, budowane przez deweloperów. Warszawski samorząd nie nadąża z inwestycjami.

Białołęka czeka na remont

- Białołęcka wymaga pilnego remontu, podczas którego musi powstać również droga dla rowerów. Nie chodzi tylko o dorosłych rowerzystów, ale też o dzieci dojeżdżające do szkół. Poza tym czekamy na remont jezdni, która po każdej ulewie jest rozlewiskiem. O chodnikach nawet nie trzeba wspominać. Według mojej wiedzy projekt przebudowy jest już gotowy, ale Stołeczny Zakład Rozbudowy Miasta zwleka z wystąpieniem o zgodę na realizację inwestycji. Wszystko dlatego, że Rada Warszawy nie przyznała pieniędzy na całą ul. Białołęcką. Biuro Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju przemilcza kolejne pytania - mówi Danuta Zaleska, radna dzielnicy Białołęka.

Pierwsza, mała pula pieniędzy na remont została przyznana przez Radę Warszawy w 2016 roku, ale inwestycja nie ruszyła do dziś. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta zamierza wyremontować ul. Białołęcką na długim, czterokilometrowym odcinku między skrzyżowaniami z ul. Kopijników i ul. Ketlinga. Projekt przewiduje, że ulica nadal będzie mieć jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Przebudowane mają być wszystkie skrzyżowania znajdujące się na projektowanym odcinku. Powstanie także nowe oświetlenie i odwodnienie drogi, obustronne chodniki i "rozwiązania dla ruchu rowerowego".

Deweloperzy wyprzedzili miasto

- Obecnie dysponujemy środkami finansowymi umożliwiającymi przygotowanie dokumentacji projektowej. Projekt budowlany został już przekazany do SZRM, projekty wykonawcze powinny być gotowe do końca września. Jeśli uda się w budżecie Warszawy zapewnić finansowanie również dla etapu robót budowlanych i środki na odszkodowania za nieruchomości niezbędne do przejęcia pod rozbudowę drogi, a starania o to trwają, będziemy mogli wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Po uzyskaniu decyzji przystąpimy do procesu wyboru wykonawcy robót budowlanych - przekazała portalowi eska.pl Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka prasowa SZRM.

Przebudowa ul. Białołęckiej będzie częścią samorządowego zadania pt. "Poprawa układu drogowego w dzielnicy Białołęka", na które zabezpieczono 26,6 mln zł. Tymczasem - według szacunków - sam remont ul. Białołęckiej ma kosztować ok. 70 mln zł a bloków na Białołęce przybywa z każdym rokiem.

ZOBACZ TAKŻE

  1. Zabójstwo na Białołęce. 48-latek trafił do aresztu. Nowe fakty
  2. Śledczy sprawdzą biling motorniczego tramwaju, pod którym zginął chłopiec
  3. Przeszedł trzy kilometry i uszkodził drzwi. Bo pizza była za późno