Millennium Bank

i

Autor: Millennium Bank materiały prasowe

Bank Millennium ostrzega. Nie chcesz stracić pieniędzy? Uważaj na sprytny sposób oszustów

2022-12-07 15:56

Millennium Bank opublikował ostrzeżenie dla klientów. Jeśli nie chcesz stracić pieniędzy, warto zastosować się do rad zasugerowanych przez przedstawicieli instytucji. Oszuści znaleźli bowiem nowy sposób na dostanie się do oszczędności nieświadomych tego ofiar.

Millennium Bank ostrzega klientów

Przedstawiciele Banku Millennium wydali najnowsze ostrzeżenie dla klientów. Okazuje się bowiem, że oszuści znaleźli kolejny sposób na kradzież pieniędzy z kont nieświadomych tego osób.

- Uwaga! Nowa metoda działania cyberprzestępców! Wysyłają wiadomości e-mail lub SMS z informacją, że musisz zaktualizować lub uwierzytelnić dane, żeby uniknąć zablokowania konta. Nie wysyłamy takich wiadomości i nigdy nie proponujemy żadnych aktualizacji systemu czy danych przez e-mail czy SMS - zaznaczyli przedstawiciele Millennium.

Jak dodali, w nieprawdziwych wiadomościach zawarto dwa rodzaje komunikatów:

  • Twoje konto nie jest zgodne z "nowym systemem bezpieczeństwa";
  • Dostęp do Twojego konta został lub zostanie zablokowany.

Czytaj również: PKO BP ostrzega. Klienci największego polskiego banku mogą stracić pieniądze przez jedno kliknięcie

Millennium Bank radzi, jak nie stracić pieniędzy

Co zrobić, aby nie dać się oszukać? Przedstawiciele Banku Millenium apelują przede wszystkim, aby nie klikać w linki zamieszczone w wiadomościach. - A jeśli przez nieuwagę przejdziesz do takiej strony, nie podawaj danych osobowych, danych do logowania do bankowości internetowej, danych kart płatniczych i numerów kont. Od razu poinformuj nas o takiej sytuacji - zaznaczono.

Jak natomiast rozpoznać, że sama wiadomość jest fałszywa? Przedstawiciele Millennium radzą, aby zwracać uwagę na wymienione przez nich kwestie:

  • "W treści mogą pojawić się błędy językowe i ortograficzne lub potoczne i niegramatyczne zwroty;
  • Zawsze gdy otrzymasz wiadomość o zablokowaniu konta czy konieczności uwierzytelnia, zadzwoń do nas i potwierdź to!;
  • Zwracaj uwagę, z jakiego adresu lub numeru została wysłana wiadomość i porównaj z komunikacją, jaką otrzymujesz z banku".

Aby komunikat dotarł do większej grupy odbiorców, na stronie internetowej Banku Millennium pojawiła się również specjalna belka z ostrzeżeniem. Publikujemy ją poniżej.

Millennium

i

Autor: Bank Millennium screen

Bank Millennium - awaria: infolinia, kontakt

Jeżeli jako klient masz wątpliwości co do otrzymanych wiadomości, warto zadzwonić na specjalną infolinię Millennium Banku. Jej numer to: 22 598 44 44. Numer na klasyczną infolinię to natomiast: 22 598 40 40. Może się to okazać przydatne szczególnie w przypadku zdarzających się od czasu do czasu awarii lub przerw technicznych, gdy zweryfikowanie informacji na stronie internetowej banku może się okazać niemożliwe albo utrudnione.

Bank Millennium - logowanie do konta osobistego

W razie wątpliwości można również zalogować się na swoje konto osobiste. W serwisie również znajdziemy bowiem najnowsze informacje, ostrzeżenia i potrzebne numery telefonów, dzięki którym zweryfikujemy wszelkie wątpliwości.

Odebrał pieniądze wyłudzone przez oszusta. Poznajesz tego mężczyznę?