Biuro Portu Lotniczego Chopina

i

Autor: WG/ Radio Eska Biuro Portu Lotniczego Chopina

Lotnisko Chopina liczy straty związane z pandemią. Liczba pasażerów spadła o ponad 60%

2020-09-15 6:27

Przez pandemię koronawirusa od początku roku z usług portu lotniczego skorzystało o ponad 60% osób mniej niż przed rokiem. W samym sierpniu gości obecnych na terenie portu lotniczego było o 66% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

-Nie jest za dobrze. Spodziewaliśmy się, że ten rok ponownie będzie rokiem rekordowym. Niestety pandemia pokrzyżowała nasze plany. W sierpniu obsłużyliśmy 653 tysiące pasażerów, co jest sporym spadkiem, ponieważ to jest około 34% tego, co mieliśmy w roku ubiegłym – relacjonuje nam rzecznik prasowy Portu Lotniczego Chopina Piotr Rudzki.

W skali całego roku liczby również nie wyglądają imponująco. Od stycznia 2020 lotnisku na Okęciu obsłużyło ponad 3,8 mln pasażerów (co jest spadkiem o 66,2% w stosunku do roku 2019) w ruchu międzynarodowym oraz niecałe 450 tys. osób w ruchu krajowym. Spadki zanotowano również w transporcie towarowym: lotnisko obsłużyło o 23,8% mniej ładunków oraz o ponad 60% mniej przewozów pocztowych.

- Najgorsze miesiące to były kwiecień i maj. W marcu mieliśmy akcję „lot do domu”, gdzie Polacy wracali do kraju. Stopniowo było widać, że ten ruch się odbudowywał. (…) W tym momencie, z początkiem września, ten ruch wakacyjny spada i spada także liczba pasażerów. Tu przewidujemy, że przynajmniej do początku sezonu zimowego ta liczba będzie mniejsza, niż wcześniej planowana – dodaje Piotr Rudzki.

Sonda
Czy 500 zł to adekwatna kara za takie przewinienie?